|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se základními charakteristikami a postupy publicistického stylu, zdůraznění textu jako
komunikátu. V centru pozornosti je také problematika terminologie publicistického stylu, analýza jednotlivých publicistických
textových typů, sepětí publicistického stylu a stylu krásné literatury, variování publicistických textů pro potřeby výuky cizímu
jazyku a cizojazyčné časopisy pro školy.
Obsahově lze předmět shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy
mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání
prezentace jednoho tématu v českém a německy psaném tisku. Kreativní psaní publicistických textů.
Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)
|
|
||
1. PÜRER, H. (Hrsg.) Praktischer Journalismus in Zeitung, Radio und Fernsehen. 3. überarbeitete und erweiterte Auflage. Salzburg: Kuratorium für Journalistenausbildung, 1990. ISBN 3-89669-458-8. 2. JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-697-7. 3. BURTON, G.; JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno: Bannister & Principal, 2003. ISBN 80-85947-67-6. 4. NOELLE - NEUMANN, E. ; SCHULZ, W.; WILKE, J. Fischer Lexikon Publizistik, Massenkommunikation. Frankfurt am Main: Fischer Taschenbuchverlag GmbH., 1994. ISBN 3-596-15495-2. 5. PROKOP, D. Der Kampf um die Medien. Hamburg: VSA Verlag, 2001. ISBN 3-87975-807-7. 6. REIFOVÁ, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7. 7. KOL. AUTORŮ Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0748-2. 8. BUNRS, L.S. Žurnalistika : Praktická pomůcka pro novináře. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-871-6. 9. THOMSON, J.B. Média a modernita. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6. 10. Německy psaný denní tisk, časopisy a magazíny - nutno sledovat průběžně nebo podle instrukcí studovat v kulturních centrech. Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)
|