V jazykových cvičeních se na základě běžných textů studentky a studenti zabývají vybranými gramatickými jevy německého jazyka, zároveň jazyková cvičení podporují rozvoj všech čtyř komunikativních dovedností (poslech, mluvení, čtení a psaní). V centru pozornosti je zlepšení vyjadřovacích schopností studentů v oblasti gramatiky a slovní zásoby, cílem je postupné dosažení úrovně B2+. Nad rámec procvičování gramatických jevů určených pro všechny seminární skupiny poskytují jazyková cvičení také možnost věnovat se individuálním potřebám jazykového zdokonalování jednotlivých studentů.
Osnova kurzu: konjunktiv 1, nepřímá řeč, infinitivy a infinitivní konstrukce, způsobová slovesa
Tématické okruhy/slovní zásoba: mladiství, jídlo/vaření, vyjadřování souhlasu v rozhovoru a odborné diskuzi
Distanční výuka probíhá na adrese
https://join.skype.com/lR34faIgBE5R
Poslední úprava: Broukalová Jindra, PhDr. Ing., Ph.D. (29.01.2021)
In the Practical Language classes, students act by means of everyday situations and texts with themes of the German grammar. Central is the revision and systematic practice of the most important grammatical phenomena and forms. All four skills (listening, speaking, reading, writing) are supported. Students will improve their communication competence in spoken and written German and extend their vocabulary. At the end of their bachelor studium (Practical Languages 6), students should have arrived B2+ level. Grammatical topics are the same in all parallel groups. Beyond this, Practical Language Classes afford the possibility to deal with students’ individual problems.
Topic: young people, cooking and eating
Poslední úprava: Martschini Elisabeth, Dr. phil., Mag. phil. (31.01.2016)
In den Sprachübungen beschäftigen sich die Studierenden anhand von Alltagssituationen und -texten mit ausgewählten Grammatikthemen der deutschen Sprache. Gefördert werden alle vier Fertigkeiten (Hören, Sprechen, Lesen, Schreiben). Im Mittelpunkt steht die Verbesserung der eigenen Ausdrucksfähigkeit in Bezug auf Grammatik und Wortschatz. Ziel ist die kontinuierliche Steigerung des Sprachniveaus auf B2+. Über die in allen Gruppen inhaltlich gleiche Grammatikarbeit hinaus bieten die Sprachübungen auch den Raum, auf individuelle sprachliche Bedürfnisse der Studierenden einzugehen.
In der Sprachübung 2 beschäftigen sich die Studierenden mit ausgewählten Grammatikthemen (Konjunktiv I, indirekte Rede, Infinitiv und Infinitivkonstruktionen) der deutschen Sprache. Im Mittelpunkt steht die Verbesserung der eigenen Ausdrucksfähigkeit in Bezug auf Grammatik und Wortschatz.
Themen: Jugend, Kochen und Essen
Poslední úprava: Martschini Elisabeth, Dr. phil., Mag. phil. (31.01.2016)
Literatura
AL], [Doris Dusilová .. et]. Sprechen Sie Deutsch?: učebnice němčiny pro střední a jazykové školy. 1. vyd. Praha: Polyglot, 1999. ISBN 9788086195056. díl 4
HÖPPNEROVÁ, Věra a Jaroslava KERNEROVÁ. Němčina v hospodářství. 4., přeprac. vyd. Praha: Ekopress, 2008, 313 s. ISBN 978-80-86929-40-8.
HÖPPNEROVÁ, Věra. Deutsch an der Uni: němčina pro vysoké školy. 2., rozš. vyd. Praha: Ekopress, 2009, 326 s. ISBN 978-80-86929-42-2.
Luscher, R. Übungsgrammatik für Anfänger : Deutsch als Fremdsprache. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2013. ISBN 9783190074471.
Menzel, F.; Heřmanová-Menzelová, R. Tematická učebnice němčiny. Jihlava: Jazyková škola Jihlava, 2002.
Schumann, R. Mittelstufe Deutsch. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-007240-X.
Bei Frau Doktor Martschini werden alle Unterrichtsmaterialien gegen Kopiergeld ausgegeben.
Poslední úprava: Martschini Elisabeth, Dr. phil., Mag. phil. (01.02.2016)
Požadavky ke zkoušce
Aktivní účast, docházka (min. 80%), zkouška
Poslední úprava: Martschini Elisabeth, Dr. phil., Mag. phil. (31.01.2016)