PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Interkulturní komunikace - OB2307029
Anglický název: Intercultural communication
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OB2307A29
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Němčina
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky komunikace s důrazem na komunikaci interkulturní. Soudobé evropské integrační procesy s sebou přinášejí změny, které musí nalézat svůj odraz i ve výchovně vzdělávacím procesu. Posluchači se seznamují se základními principy fungování interkulturní komunikace, a to i na základě analýzy textů a videonahrávek s příklady interkulturních komunikačních situací. Obsah kurzu tvoří následující témata: Pojem komunikace a interkulturní komunikace. Verbální a neverbální komunikace. Vzájemný vztah jazyka a kultury. Kulturní standardy a stereotypy.
Poslední úprava: HROUDOVA (31.05.2006)
Literatura

HERINGER, H.J. Interkulturelle Kommunikation. Tübingen : A. Francke Verlag, 2004

WILLENSEN, R. Deutschlandreise. 6. Aufl. Frankfurt am Main : Eichborn, 2004.

PEASE, A.; PEASE, B. Der tote Fisch in der Hand und andere Geheimnisse der Körpersprache. Ulm : Ullstein, 2003.

WEBER, H. Interkulturelle Kommunikation und Landeskunde. In Landeskunde im Fremdsprachenunterricht : Kultur und Kommunikation als didaktisches Konzept. München : Kösel Verlag, 1976, s. 215-224.

VOLKMANN, L.; STIERSTORFER, K.; GEHRING, W. (Hrsg) Interkulturelle Kompetenz. Tübingen : Gunter Narr Verlag, 2002.

VOLLMER, H.J. Diskuslernen und interkulturelle Kommunikationsfähigkeit. Der Beitrag der Pragmalinguistik und der Diskursanalyse zu einem erweiterten Sprachlernkonzept. In BREDELLA, L. (Hrsg.) Verstehen und Verständigung durch Sprachenlernen. Bochum : Brockmeyer, 1995.

TRAD, A.R. Tabuthemen in der interkulturellen Kommunikation. Frankfurt am Main : Peter Lang Verlag, 2001.

MÜLLER, B.D. Interkulturelle Kommunikation und Fremdsprachendidaktik. Koblenz : Universität Koblenz, 1999.

KRUMM, H.J. Interkulturelles Lernen und interkulturelle Kommunikation. In Handbuch Fremdsprachenunterricht. Bausch, Christ, Krumm (Hrsg.), Tübingen : A. Francke Verlag, 1995.

FEIGS, W. Interkulturelle Kommunikation und Landeskunde. Deutsch als Fremdsprache, 1993, Jg. 30, Heft 2, s. 78-79.

DONEC, P. Verfremdung in der interkulturellen Kommunikation. Deutsch als Fremdsprache, 1994, Jg. 31, Heft 4, s. 221-226

BOLOGNINI, C.Z. Historie und Ideologie in interkultureller Kommunikation. Deutsch als Fremdsprache, 2001, Jg. 38, Heft 1, s.48-49.

Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.10.2007)
Požadavky ke zkoušce
  • aktivní účast
  • plnění průběžných úkolů
  • závěrečná prezentace
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2008)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK