Cílem kurzu je zjištění gramatických znalostí a postupné vyrovnávání úrovní komunikativní kompetence u jednotlivých
studentů.
Obsahem kurzu je opakování a systematické procvičování nejdůležitějších gramatických jevů a forem. V centru pozornosti
je především porozumění textu a rozhlasovým, resp. televizním příspěvkům, které zpracovávají aktuální témata. Pozornost
je věnována též rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení řečové dovednosti mluvení v rámci jednodušších druhů textů (např.
vyprávění, reprodukce, dialog na běžná témata, krátké informace o kulturních pořadech, nejdůležitějších politických,
sportovních a společenských událostech apod.).
Poslední úprava: POIMER/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2011)
Forming of communication competence in German aimed at the development of all four language skills, vocabulary
acquisition and consolidation of grammatical structures.
Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.06.2008)
Literatura
1. DUSILOVÁ, D. et al. Sprechen Sie Deutsch III. 2. přeprac. vydání. Praha: Polyglot, 2001. 2. SCHUMANN, R. Mittelstufe Deutsch. Ismaning : Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 3-19-007240-X. 3. LUSCHER, R. Übungsgrammatik für Anfänger : Deutsch als Fremdsprache. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1998. 4. MENZEL, F.; HEŘMANOVÁ-MENZELOVÁ, R. Tematická učebnice němčiny. Jihlava : Jazyková škola Jihlava, 2002. 5. Aktuální autentické texty z denního a dalšího periodického tisku.
6. Koithan, Ute [et al.]: Aspekte 1. Mittelstufe Deutsch. München : Langenscheidt Verlag, 2006. ISBN 978-3-468-47474-3.
Poslední úprava: POIMER/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2011)
Požadavky ke zkoušce -
Požadavky Mag. Poimer: 80%ní docházka. Pravidelné odevzdávání domácích úloh, aktivní účast na seminářích, úspěšné absolvování testu. Požadavky dr. Broukalové: pro udělení zápočtu vyžaduji minimálně 70%ní účast na cvičeních a úspšné napsání gramatického testu.
Poslední úprava: POIMER/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2011)
At least 80% attendance; preparation for the lessons at home; active participation; handing-in the homework; passing the exam at the end of the term.