PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Analýza FJ IV - OB2306072
Anglický název: Analysis of the French language IV
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 50 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Prerekvizity : OB2306071
Záměnnost : OB2306017
Je prerekvizitou pro: OB2306018
Je záměnnost pro: OB2306017
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Rozšiřovat slovní zásobu a stylisticky ji obohacovat. Prohlubovat komunikativní schopnosti v rámci vybraných témat, která obsáhnou hlavní konverzační témata běžných společenskovědních okruhů. Prohloubit práci s texty různých typů, přístup k textu, jeho pochopení, reprodukování. Práce s autentickými dokumenty,  audio a video nahrávkami, pochopení, rozbor a reprodukování materiálů. Rozvíjet vlastní ústní a písemný projev, překlad, reprodukce, résumé. Je zajištěna gradace a evaluace kurzů na základě systematické práce se třetím dílem francouzské metody Panorama.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
Literatura

GIRARDET J., GRIDLIG J.-M., FRÉROT J.-L. Panorama 1 - 4, méthode de français. Paris, Clé International, 1996 - 2000

DOMINIQUE P., GIRARDET J., VERDELHAN M. Le nouveau sans fronti?res 1 - 4, méthode de français. Paris, Clé International, 1988 - 1993

BOULARÉS M., FRÉROT J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Paris, Clé International, 1997

GRÉGOIRE M., THIÉVENAZ O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Paris, Clé International, 2002

CHOLLET I., ROBERT J.-M. Point par point. Exercices de grammaire française. Paris, Didier, 2000

HENDRICH J., RADINA O., TLÁSKAL J. Francouzská mluvnice. Praha, SPN, 1991

PRAVDA M., PRAVDOVÁ M. Francouzská konverzace. Praha, SPN, 1989

PRAVDA M., PRAVDOVÁ M., REJTHAROVÁ V. Mluvená francouzština. Praha, Academia, 1997

TIONOVÁ A. Francouzština pro pokročilé. Praha, SPN, 1989

Le français dans le monde : la revue internationale des professeurs de français. Paris, HACHETTE

Denní tisk, audio a video nahrávky, lingvistické časopisy

Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), odevzdání zadané práce dle požadavků vyučujícího, systematická práce s učebnicí Alter Ego 4 (zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z dossiers 6-9), osvojení dalších doplňkových cvičení a textů. Min. 65% úspěšnost v závěrečném testu, který bude vycházet z probraných témat v učebnici. Části testu: compréhension écrite, grammaire, vocabulaire-civilisation, dictée.

Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (26.02.2017)
Sylabus

Ce cours suit le programme Panorama 2 mais nous ne travaillerons pas avec le manuel.

Objectifs pédagogiques :

_ Révision et approfondissement des connaissances grammaticales (les exercices proposés correspondent aux niveaux B1-B2 définis par le Cadre Européen de Référence).

_ Renforcement des compétences morpho-syntaxiques et lexicales.

_ Systématisation des connaissances.

Supports :

_ Exercices structuraux.

_ Activités pédagogiques sur des articles de presse (ex : analyse de l'utilisation des temps du passé).

_ Documents sonores (RFI, Le français dans le monde).

_ Textes littéraires.

Examen : Une premi?re partie composée d'exercices structuraux, une seconde partie de rédaction (crit?res : connaissance et systématisation des connaissances grammaticales, maîtrise morpho-syntaxique de l'écrit, richesse du vocabulaire).

Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK