|
|
|
||
Procvičování a rozvíjení jazykové kompetence automatizováním jazykových prostředků (zejména důležitých
frazeologických a mluvnických struktur) nutných pro aktivní vyjadřování. Nácvik porozumění hovorové spisovné
francouzštiny v její psané a mluvené podobě (compréhension orale et écrite) a správného reagování slovem i písmem
(expression orale et écrite). Tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování
konverzačních okruhů. Je třeba dbát na správnou výslovnost, přirozenou dikci a melodii věty. Seznámit se s vybranými
okruhy francouzských reálií v konfrontaci s naší skutečností. Prostudovat publikaci Le nouvel entraînez-vous DELF B1. Je
zajištěna gradace a evaluace kurzu.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
|
|
||
Povinná učebnice ke kurzu ANALÝZA III.: Bloomfield, Mubanga Beya, Le nouvel entraînez-vous DELF B1 - 200 activités, CLE International, 2006 (červená kniha) Doporučená literatura: GIRARDET J., GRIDLIG J.-M., FRÉROT J.-L. Panorama 1 - 4, méthode de français. Paris, Clé International, 1996 - 2000 DOMINIQUE P., GIRARDET J., VERDELHAN M. Le nouveau sans fronti?res 1 - 4, méthode de français. Paris, Clé International, 1988 - 1993 BOULARÉS M., FRÉROT J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Paris, Clé International, 1997 GRÉGOIRE M., THIÉVENAZ O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Paris, Clé International, 2002 CHOLLET I., ROBERT J.-M. Point par point. Exercices de grammaire française. Paris, Didier, 2000 HENDRICH J., RADINA O., TLÁSKAL J. Francouzská mluvnice. Praha, SPN, 1991 PRAVDA M., PRAVDOVÁ M. Francouzská konverzace. Praha, SPN, 1989 PRAVDA M., PRAVDOVÁ M., REJTHAROVÁ V. Mluvená francouzština. Praha, Academia, 1997 TIONOVÁ A. Francouzština pro pokročilé. Praha, SPN, 1989 Le français dans le monde : la revue internationale des professeurs de français. Paris, HACHETTE Denní tisk, audio a video nahrávky, lingvistické časopisy Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet: aktivní účast na semináři, pís. test typu DELF B1 Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
|
|
||
Ce cours suit le programme Panorama 2 mais nous ne travaillerons pas avec le manuel. Objectifs pédagogiques : _ Révision et approfondissement des connaissances grammaticales (les exercices proposés correspondent aux niveaux B1-B2 définis par le Cadre Européen de Référence). _ Renforcement des compétences morpho-syntaxiques et lexicales. _ Systématisation des connaissances. Supports : _ Exercices structuraux. _ Activités pédagogiques sur des articles de presse (ex : analyse de l'utilisation des temps du passé). _ Documents sonores (RFI, Le français dans le monde). _ Textes littéraires. Examen : Une premi?re partie composée d'exercices structuraux, une seconde partie de rédaction (crit?res : connaissance et systématisation des connaissances grammaticales, maîtrise morpho-syntaxique de l'écrit, richesse du vocabulaire). Klasifikovaný zápočet: aktivní účast na semináři, pís. test typu DELF B1 Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (11.09.2012)
|