PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Analýza FJ II - OB2306015
Anglický název: Analysis of the French language II
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2013
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Silva Machleidtová
Kategorizace předmětu: Učitelství > Francouzština
Prerekvizity : OB2306014
Záměnnost : OB2306065
Je prerekvizitou pro: OB2306016
Je záměnnost pro: OB2306065
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Procvičování a rozvíjení jazykové kompetence automatizováním jazykových prostředků (zejména důležitých frazeologických a mluvnických struktur) nutných pro aktivní vyjadřování. Nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštiny v její psané a mluvené podobě (compréhension orale et écrite) a správného reagování slovem i písmem (expression orale et écrite). Tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Je třeba dbát na správnou výslovnost, přirozenou dikci a melodii věty. Seznámit se s vybranými okruhy francouzských reálií v konfrontaci s naší skutečností. Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA. Je zajištěna gradace a evaluace kurzu.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2009)
Literatura

GIRARDET, J.; GRIDLIG, J.-M.; FRÉROT, J.-L. Panorama 1 - 4, méthode de français. Paris: Clé International, 1996 - 2000.

DOMINIQUE, P.; GIRARDET, J.; VERDELHAN, M. Le nouveau sans fronti?res 1 - 4, méthode de français. Paris: Clé International, 1988 - 1993.

BOULARÉS, M.; FRÉROT, J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Paris: Clé International, 1997.

GRÉGOIRE, M.; THIÉVENAZ, O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Paris: Clé International, 2002.

CHOLLET, I.; ROBERT, J.-M. Point par point: Exercices de grammaire française. Paris: Didier, 2000.

HENDRICH, J.; RADINA, O.; TLÁSKAL, J. Francouzská mluvnice. Praha: SPN, 1991.

PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989.

PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M.; REJTHAROVÁ, V. Mluvená francouzština. Praha: Academia, 1997.

TIONOVÁ, A. Francouzština pro pokročilé. Praha: SPN, 1989.

Le français dans le monde : la revue internationale des professeurs de français. Paris : Hachette

Denní tisk, audio a video nahrávky, lingvistické časopisy

Poslední úprava: Kalfiřtová Eva, PhDr. (03.05.2006)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky ke zkoušce: Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 %). Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA, zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z 12 lekcí (základní slovesné časy ve francouzštině, zájmenné předměty, subjonctif, trpný rod, podmiňovací způsob, podmínková souvětí, zájmena tázací, ukazovací, přivlastňovací a neurčitá, příslovce, příčestí přítomné, gérondif, vedlejší věty vztažné). Vypracování úkolů, zadaných k domácí přípravě, osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, jakož i materiálů ze seminářů francouzského lektora.

Poslední úprava: ESSEROVK (14.11.2011)
Sylabus

Cíl a obsah:Zopakovat a dále prohlubovat jazykové kompetence získané na střední škole, rozvíjet komunikativní dovednosti a rozšiřovat konverzační okruhy. Rozvíjet pohotovost orientovat se ve francouzsky mluvícím prostředí, porozumět francouzskému mluvenému i psanému projevu (compréhension orale et écrite) a správně se vyjadřovat ústně i písemně (expression orale et écrite). Dbát na správnou výslovnost, přirozenou plynulou dikci a melodii věty, nácvik hlasitého čtení. Procvičovat pravopis diktáty. Rozvíjet vlastní ústní a písemný projev, překlad, reprodukci a résumé v rámci vybraných témat.

Požadavky ke zkoušce: Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 %). Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA, zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z 12 lekcí (základní slovesné časy ve francouzštině, zájmenné předměty, subjonctif, trpný rod, podmiňovací způsob, podmínková souvětí, zájmena tázací, ukazovací, přivlastňovací a neurčitá, příslovce, příčestí přítomné, gérondif, vedlejší věty vztažné). Vypracování úkolů, zadaných k domácí přípravě, osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, jakož i materiálů ze seminářů francouzského lektora.

Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2009)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK