V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Procvičování a rozvíjení jazykové kompetence automatizováním jazykových prostředků (zejména důležitých frazeologických a mluvnických struktur) nutných pro aktivní vyjadřování. Nácvik porozumění hovorové spisovné francouzštiny v její psané a mluvené podobě (compréhension orale et écrite) a správného reagování slovem i písmem (expression orale et écrite). Tvořivé zpracování a ovládnutí vybraných konverzačních témat a další rozšiřování konverzačních okruhů. Je třeba dbát na správnou výslovnost, přirozenou dikci a melodii věty. Seznámit se s vybranými okruhy francouzských reálií v konfrontaci s naší skutečností. Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA. Je zajištěna gradace a evaluace kurzu.
Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2009)
|
|
||
GIRARDET, J.; GRIDLIG, J.-M.; FRÉROT, J.-L. Panorama 1 - 4, méthode de français. Paris: Clé International, 1996 - 2000. DOMINIQUE, P.; GIRARDET, J.; VERDELHAN, M. Le nouveau sans fronti?res 1 - 4, méthode de français. Paris: Clé International, 1988 - 1993. BOULARÉS, M.; FRÉROT, J.-L. Grammaire progressive du français avec 400 exercices. Paris: Clé International, 1997. GRÉGOIRE, M.; THIÉVENAZ, O. Grammaire progressive du français avec 500 exercices. Paris: Clé International, 2002. CHOLLET, I.; ROBERT, J.-M. Point par point: Exercices de grammaire française. Paris: Didier, 2000. HENDRICH, J.; RADINA, O.; TLÁSKAL, J. Francouzská mluvnice. Praha: SPN, 1991. PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989. PRAVDA, M.; PRAVDOVÁ, M.; REJTHAROVÁ, V. Mluvená francouzština. Praha: Academia, 1997. TIONOVÁ, A. Francouzština pro pokročilé. Praha: SPN, 1989. Le français dans le monde : la revue internationale des professeurs de français. Paris : Hachette Denní tisk, audio a video nahrávky, lingvistické časopisy Poslední úprava: Kalfiřtová Eva, PhDr. (03.05.2006)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 %). Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA, zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z 12 lekcí (základní slovesné časy ve francouzštině, zájmenné předměty, subjonctif, trpný rod, podmiňovací způsob, podmínková souvětí, zájmena tázací, ukazovací, přivlastňovací a neurčitá, příslovce, příčestí přítomné, gérondif, vedlejší věty vztažné). Vypracování úkolů, zadaných k domácí přípravě, osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, jakož i materiálů ze seminářů francouzského lektora. Poslední úprava: ESSEROVK (14.11.2011)
|
|
||
Cíl a obsah:Zopakovat a dále prohlubovat jazykové kompetence získané na střední škole, rozvíjet komunikativní dovednosti a rozšiřovat konverzační okruhy. Rozvíjet pohotovost orientovat se ve francouzsky mluvícím prostředí, porozumět francouzskému mluvenému i psanému projevu (compréhension orale et écrite) a správně se vyjadřovat ústně i písemně (expression orale et écrite). Dbát na správnou výslovnost, přirozenou plynulou dikci a melodii věty, nácvik hlasitého čtení. Procvičovat pravopis diktáty. Rozvíjet vlastní ústní a písemný projev, překlad, reprodukci a résumé v rámci vybraných témat. Požadavky ke zkoušce: Aktivní účast na seminářích (min. prezence 75 %). Prostudovat druhý díl francouzské metody PANORAMA, zvládnout slovem i písmem lexikální i gramatickou látku z 12 lekcí (základní slovesné časy ve francouzštině, zájmenné předměty, subjonctif, trpný rod, podmiňovací způsob, podmínková souvětí, zájmena tázací, ukazovací, přivlastňovací a neurčitá, příslovce, příčestí přítomné, gérondif, vedlejší věty vztažné). Vypracování úkolů, zadaných k domácí přípravě, osvojení dalších doplňkových cvičení a textů, jakož i materiálů ze seminářů francouzského lektora. Poslední úprava: KLINKA/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2009)
|