RWCT v komunikační a slohové výchově - OB2303V06
|
|
|
||
Cílem semináře je seznámit studenty s filosofií programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), s metodami aktivního učení a s možnostmi využití těchto metod v hodinách komunikační a slohové výchovy. Studenti se naučí, jak pomáhat žákům, aby chtěli psát a mluvit. Na základě vlastního prožitku zjistí, jak jsou psaní a diskuse úzce propojeny s myšlením a jak je lze také jako nástroj myšlení ve škole využít. Naučí se spojit výuku ke klíčovým kompetencím s výukou obsahu oboru (učiva).
Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|
|
||
Fischer,R.: Učíme děti myslet a učit se. Portál, Praha 1997 Učím s radostí.(Ed.N.Rutová):o.s.Kritické myšlení a SbS ČR v Agentuře STROM,Praha 2003 Tomková,A.: Program Čtením a psaním ke krit. myšlení v primární škole. UK, Praha 2007 Hájková,E.: Komunikační činnosti a jejich cíle. UK, Praha 2008 Kolář,Z.,Šikulová,R.: Vyučování jako dialog. Grada, Praha 2007 Časopis Kritické listy (www.kritickemysleni.cz) Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|
|
||
Aktivní účast (tolerovány 2 absence), pracovní portfolio, anotace 1 knihy z doporučené literatury, esej na zadané téma, příprava na hodinu s využitím metod RWCT. Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (21.02.2015)
|