Příčiny neúspěchu v českém jazyce - OB2303V05
|
|
|
||
Seminář bude zaměřen na práci s dětmi, které jsou v hodinách českého jazyka neúspěšné z různých důvodů (poruchy učení, nezájem o český jazyk, apod.). Budeme hledat cesty, jak takovým dětem pomoci najít cestu k drobným úspěchům a radostem v hodinách.
požadavky k zápočtu: *5 připravených možností,které mohou pomoci při budování lepšího vztahu žáka k češtině(student vypracuje na základě práce v semináři)
*plnění drobných úkolů v semináři
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2013)
|
|
||
Seminář bude zaměřen především na praktickou činnost s žákovskými komunikáty. K tomu je předepsána znalost těchto dokumentů: Výsledky šetření PISA zveřejňované na http://www.pisa2012.cz/ Současné diskusní platformy, tj. webové portály (např. http://diskuze.rvp.cz/) a časopisy (Český jazyka literatura, Didaktické studie). Současné diskuse v laických i oborových médiích. Materiály týkající se maturitní zkoušky z českého jazyka (http://www.novamaturita.cz).
Publikace (výběr bude specifikován): Walterová, Eliška a kol. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2011. 350 s. ISBN 978-80-246-2043-5.
Didaktické studie, roč. 4, č. 2, monotematické číslo Současné pohledy na klíčové vzdělávací oblasti a proces učení.
Didaktické studie, roč. 5, č. 1, monotematické číslo Jazyková výchova ve škole 21. století. Poslední úprava: Štěpáník Stanislav, doc. PhDr., Ph.D. (19.01.2017)
|