|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se strukturou a funkcemi řízených ekosystémů (agroekosystémů) včetně interakcí vnitřních biotických a vnějších sociálně ekonomických procesů na modelovém příkladu "školní zahrady". Předmět navazuje resp. doplňuje předměty Ekologii, Vybrané problémy životního prostředí a Seminář z environmentální výchovy.
Významnou součástí výuky jsou návštěvy školních zahrad.
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty - současné i budoucí učitele - s potenciálem školních zahrad pro vzdělávání, a to nejen přírodovědných předmětů. Studenti se seznámí s historií - vyžíváním školních zahrad v historii českého školství i se zahraničními zkušenostmi.
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.05.2010)
|
|
||
Burešová, K. Učíme se v zahradě. Chaloupky, 2007. Více informací http://cevv-uk-pedf.blog.cz Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.05.2010)
|
|
||
Výuka bude probíhat interaktivní formou. V rámci předmětu navštívíme zajímavé a využívané školní zahrady. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.05.2010)
|
|
||
Ukončení předmětu je možné dvojím způsobem: 1) Aktivní účast + zpracování úkolu dle zadání Upřesnění: Aktivní účastí se rozumí přítomnost po celý čas výuky (tedy bez pozdního příchodu a dřívějšího odchodu) a soustředění se na výuku (student aktivně odpovídá na otázky vyučující, zapojuje se do učebního procesu, nevyřizuje si poštu na notebooku, nevyrušuje apod.). Právo rozhodnout, čí účast bude resp. nebude považována za aktivní má vyučující. Pokud má vyučující dojem, že si student na výuce učivo neosvojil, má právo požadovat přezkoušení. 2) Přezkoušení + zpracování úkolu dle zadání Vysvětlení: Tato možnost je určena studentům, kteří nebyli přítomní na celé výuce a nebo těm, kteří se na výuce věnovali jiným záležitostem. Přezkoušení probíhá ve třech termínech určených vyučujícím ve zkouškovém období. Upřesnění: Student si k přezkoušení nastuduje doporučenou literaturu a řádně se z ní připraví (nestačí zápisky od spolužáků). Termíny přezkoušení určuje vyučující. Zadávaný úkol: studenti dostanou na výběr z několika témat, která budou zpracovávat - jedná se o přípravu do výuky, její realizaci a reflexi. Zadaný úkol: Každý student si vytvoří portfolilo (desky s kroužkovou vazbou s listy ve fóliích) či digifolio s dokumentací vhodně vybrané školní zahrady. Požadované údaje: - poloha, - rozloha (velikost zahrady), - popis zahrady, který bude obsahovat další informace (sklon zahrady, přítomnost vody apod.), - jak je zahrada využívána pro potřeby vyučování (ano/ne, jaké předměty, jak často), - jak je zahrada využívána pro potřeby volnočasových aktivit (družina apod., jak často), - kdo se o zahradu stará, - jaká zákoutí jsou zde záměrně zřízena nebo udržována, - jaké ekosystémy lze na této zahradě pozorovat (jsou zde i nepůvodní?), - kolik finančních prostředků (nebo i jiných, např. brigády) je ročně na údržbu zahrady vynakládáno, odkud jsou prostředky čerpány, - vlastní hodnocení zahrady (vhodnost pro výuku). Poslední úprava: Jančaříková Kateřina, doc. PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|