|
|
||
Studenti se seznámení s teorií tvorbou projektového vzdělávání a výchovy, plánování projektu, realizací projektu, prezentací a výstupy projektu, hodnocením projektu, typologií projektů, cíli a základními principy projektového vzdělávání a výchovy, s úskalím vzdělávání a výchovy, dělením projektů evironmentálního vzdělávání a výchovy, metodikou tvorby projektů. Ve cvičení - týmové řešení projektů, zařazení environmentálních projektů do školních plánů environmentálního vzdělávání, podmínky pro úspěch projektu, hry jako výchovný prostředek, zařazení vybraných aktivit do environmentálních výchovných projektů.
Studenti samostatně vypracují konkrétní modelový projekt pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity a prezentují ho.
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
|
|
||
Připravit studenty po stránce teoretické i praktické k vlastní tvorbě environmentálních vzdělávacích a výchovných projektů a k jejich realizaci ve výuce. Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
|
|
||
Literatura základní: SKÝBOVÁ, Jana. Environmentální výchovné projekty a ekologické hry pro učitelství biologie a environmentálního vzdělávání. Praha: UK-Pedagogická fakulta, 2009.
Literatura rozšiřující: KRATOCHVÍLOVÁ, J.: Teorie a praxe projektové výuky. Brno, Masarykova univerzita 2006. SKÝBOVÁ, J.: Environmentální vzdělávání a výchova na prvním stupni základních škol. Praha, Pedagogické centrum 2004. SKÝBOVÁ, J.: (autor statě): Environmentální výchovné projekty. In: Rukověť environmentálního vzdělávání. 1. vyd., Praha, UNIE COMENIUS, 2008 SKÝBOVÁ, J. Environmentální výchovné projekty pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. UK-Pedagogická fakulta Praha, 2008.
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
|
|
||
1. Znalosti teoretických základů tvorby a realizace environmentálních projektů dle doporučených studijních materiálů.
2. Vlastní tvorba a prezentace environmentálního vzdělávacího a výchovného projektu pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity na zvolené téma. Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
|
|
||
1. Seznámení studentů s:
2. Ve cvičení k dané problematice:
3. Studenti samostatně vypracují a prezentují konkrétní modelový projekt environmentálního vzdělávání a výchovy pro školní praxi nebo mimoškolní aktivity . Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2010)
|