PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Úvod do didaktiky AJ I - OB2301042
Anglický název: Introduction to TEFL Methodology
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2015
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 34 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Marie Hofmannová
Vyučující: PaedDr. Marie Hofmannová
Je prerekvizitou pro: OB2301143, OB2301043
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz vychází z pozorování úseků vyučovacích hodin anglického jazyka. Zaměřuje se na plánování výuky, interakci mezi vyučujícím a žáky a organizaci práce ve třídě. Využívá rozmanité didaktické situace k nácviku efektivních strategií výuky gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti. Hodnocení kurzu je průběžné (vrstevnické vyučování), požadavek na zápočet doplňuje úspěšné (70%) složení testu, který spočívá v ověření znalosti jazyka potřebného pro vedení výuky. Literatura: Celce-Murcia, M. 1991. Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle and Heinle. Harmer, J. 1989. The Practice of English Language Teaching. Longman.
Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)
Literatura

Doporučená literatura:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: Karolinum, 2001.
HARMER, J. The Practice of English Language Teaching (pp.218-236), Longman, 1995.
UNDERWOOD, M. Effective Class Management. Longman, 1992.
BYRNE, D. Techniques for Classroom Interaction. Longman, 1987.                                                                                                                                                                                                                       GRANT, N. Making the most of your textbook. Longman, 1897.                                                                                                                                                                                                        CUNNINGSWORTH, A. Choosing your coursebook. Heinemann, 1995.                                                                                                                                                                                                                 OXFORD, R. Language learning strategies. Newbury House, 1990.                                                                                                                                                                                                                             HARMER, J. Teaching and learning grammar. Longman 1993.                                                                                                                                                                                                                      WALLACE, M. Teaching vocabulary. 1988.                                                                                                                                                                                                                                              KENWORTHY, J. Teaching English Pronunciation. Heinemann, 1990.                                 

                                                                                                                                                                                                        

Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)
Požadavky ke zkoušce

Credit requirements
90% attendance, active participation, peer teaching, 3 observation sheets, mastery of Classroom English (70% success in the test)

Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)
Sylabus - angličtina

Úvod do didaktiky I. Sylabus.

 

1. Needs analysis. Rapport.
2. Class Management and Interaction.
3. Lesson Planning.
4. Textbooks.
5. Teaching Materials and Aids.
6. Basic Principles.                                                                    
7. School visits, Observing English lessons.                       
8. Observation Practice Feedback.                                                                            
9. Learning and Teaching Strategies.                                                        
10. Teaching Grammar.
11. Teaching Vocabulary.
12. Teaching Pronunciation. Music and songs.

 

 

Poslední úprava: HOFMANNO/PEDF.CUNI.CZ (27.09.2016)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK