PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Literární interpretace II - OB2301033
Anglický název: Literary Interpretation II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OB2301133
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jakub Ženíšek, Ph.D.
Prerekvizity : OB2301030
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Jedná se o semestrální kurs zaměřený na četbu a analýzu angloamerické literatury ? především prózy. Až na několik výjimek se jedná o díla současných autorů. Mezi rozhodující kritéria při výběru seminárních materiálů patří jak obsah, tak i formát a jazyk daného díla, neboť hlavní náplní seminářů je tzv. ?close reading? (detailní četba vybraných textů). Analýza textů vychází jak z tradičních kritických postupů, tak z moderních (pragmatičtěji zaměřených) metod, jejichž cílem je především rozvíjení kritického myšlení a jazykových dovedností studentů. Jedná se jmenovitě o metody RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking, tedy ?Čtení a psaní ke kritickému myšlení?).
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (24.07.2008)
Literatura

Doporučená literatura:

Byatt, A.S., Porter, P. New Writing, London: Vintage, 1997

Heinig, R. B. Improvisation with Favorite Tales. Portsmouth: Heinemann, 1992

Kravis, J., (Ed.) Teaching Literature: Writers and Teachers Talking. Cork: Cork UP, 1995

Shrodes, C., Finestone, H., Shugrue, M. The Conscious Reader, New York: Macmillan Publishing Company, 1985

Eagleton, T. Literary Theory: An Introduction, Oxford: Basil Blackwell, 1983

Holman, C.H., Harmon, W. A Handbook to Literature, 5th edition, New York: Macmillan Publishing Company, 1986

Haus, C. H., Scholes R., Comley, N. R., Silverman, M. Elements of Literature: Essay, Fiction, Poetry, Drama, Film, 4th edition, Oxford: Oxford University Press, 1991

Culler, J. Structuralist Poetics, Structuralism, Linguistics and the Study of Literature, London: Routledge, 1994

Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (24.07.2008)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK