Účastníci semináře se při práci s básnickými i povídkovými texty budou učit rozvíjet a kultivovat dialog, který pomáhá při interpretaci a hledání smyslu literárního díla. Budeme zjišťovat, jak náš estetický zážitek a naše pochopení textu souvisí s konkrétními výrazovými prostředky použitými v daném v textu a budeme se učit uplatňovat lingvistické jevy a pojmy tak, aby netrčely z rozboru jako sláma z bot, ale napomáhaly jak kráse literárního díla, tak kultuře našeho hovoru o umění.
K zápočtu se bude třeba soustavného aktivního zapojování studenta do hovoru v semináři, dále se bude požadovat, aby měl vypracována písemná zadání z průběhu semestru (reflexe literárních textů ze semináře).
Poslední úprava: HAUSEN/PEDF.CUNI.CZ (02.09.2008)
Seminars on specific methodologically worked out topics teach the student to do independent research and creative interpretation of works of literature in varying aspects and by varying methods.
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.09.2008)
Literatura
Gebhartová, V.: Obsah a členění knih pro malé děti a perspektivy jejich vývoje. In: Dítě a kniha. Praha 1978
Heřman, Zd.: Říkat pravdu s úsměvem. Albatros, Praha 1984