Stěžejním úkolem dvoutýdenní pedagogické prxe je příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi. Cílem praxe je seznámení se školním vzdělávacím programem a respektování věkových a individuálních potřeb dětí předškolního věku. Náplní praxe je naučit se vyhodnocovat interakce mezi učitelkou a dětmi a mezi dětmi vzájemně a efektivně výsledky evaluace využívat pro plánování a realizaci vzdělávací práce v předškolním zařízení.
Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (08.04.2005)
The main goal of this two-week pedagogical practice is to acknowledge and prepare concrete phases of the educational work and the consequential reflections with the stress on self-reflection.
The main goals of this practice are to:
- Acquaint students with the school educational programme
- Respect the age and individual needs of preschool children
The contents of the practice are to:
Learn how to analyze the mutual relations and interactions between the teacher and children and among children themselves
Effectively use the results of the analysis for acknowledging and planning educational work in the kindergarten
Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (11.05.2006)
Cíl předmětu
Blíže se seznámit se školním vzdělávacím programem v mateřské škole a využít ho pro plánování vlastní vzdělávací práce
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2008)
Literatura
OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole. Kurikulum předškolní výchovy. PRAHA: Portál 2003, ISBN 80-7178-847-3
HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E. (eds.) a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. PRAHA: Portál 2000
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2008)
Metody výuky -
Čtrnáctidenní pedagogická praxe na vybrané fakultní mateřské škole.
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2008)
practice
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)