V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu .
Váš prohlížeč nepodporuje JavaScript nebo je jeho podpora vypnutá. Některé funkce nemusejí být dostupné.
Technika kognitivní stimulace - O06313055
Anglický název:
Technique of Cognitive Stimulation
Zajišťuje:
Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta:
Pedagogická fakulta
Platnost:
od 2010
Semestr:
zimní
E-Kredity:
2
Způsob provedení zkoušky:
zimní s.:
Rozsah, examinace:
zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst:
neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost:
neomezen
4EU+:
ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
nevyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Vysvětlení:
Rok4
Staré označení:
TKOS
Poznámka:
předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Anotace -
--- čeština angličtina
Kurs techniky kognitivní stimulace se zaměřuje na téma systematické výuky dovedností myslet a učit se. Jeho cílem je orientovat studenta v teoretických východiscích myšlenky výuky dovedností myslet a nabídnout inspiraci pro jejich praktické využití.
Obsah kursu tvoří dvě tématické části:
1. téma teoretických východisek výuky dovedností myslet
2. téma praktických aplikací principů výuky myšlení v praxi
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2009)
Technique of cognitive stimulation
Key words: Reuven Feuerstein, Instrumental enrichment, intelligence, cognitive functions, structural cognitive modification, mediated interaction, mediation of competence feeling, teacher engagement, input, elaboration, output, cognitive map, parameters of cognitive level evaluation, educational dilemma, Learning Potential Assessment Device
Poslední úprava: Erudio ()
Studijní literatura:
Málková, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha 2008.
Seidlová Málková, G. Zprostředkované učení. Portál Praha 2009.
Feuerstein, R., Rand, Y., Hoffman, M. B., Miller R.: Instrumental Enrichment and Intervention Program for
Cognitive Modifiability, Scott, Foresman, Glenview, Illinois, b.v. 1980.
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2009)
Sylabus -
--- čeština angličtina
Struktura kursu v tématech:
1. Blok teoretických východisek
Co jsou to dovednosti myslet
Jak rozumíme lidskému intelektu v pojmovém rámci dovedností myslet
Formy systematické výuky myšlení
Programy pro rozvoj dovedností myslet
2. Blok praktických aplikací
Feuersteinovo instrumentální obohacování
Poslední úprava: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.10.2009)
Content of the course
Theoretical part:
Concept of intelligence. Assessment of intelligence - possibilities and
problems
Structural Cognitive Modifiability
Assessment of Learning Potential - inventory of cognitive functions
Deficity of cognitive functions on the input, elaboration and output level.
Mediated Learning Experience: mediated interaction, intentionality and reciprocity,
mediation of meaning, regulation and control of behavior
Cognitive map
Assessment of cognitive deficities
Program Instrumental Enrichment
Practical part:
Introduction in four Instruments: Organisation of dots, Space orientation I,
Comparison and Analytical perception
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)