|
|
|
||
Školní etnografie I
Kurz navazuje především na cvičení v metodologii badatelské práce (Psychologická metodologie, Klinický seminář). Prezentace zpráv z longitudinálního výzkumu dětí školního věku podané členy oddělení školní etnografie prohlubují povědomí o rozdílu mezi zápisem empirické zkušenosti, etnografickým popisem, teorií daného jevu a formální teorií. Studenti se na individuálně zkoumaném tématu ze školního života procvičují v práci s odbornou literaturou při formalizaci teorie daného jevu (diskuse s literaturou vs. diskuse s daty). V seminární práci povahy memoranda osvědčují nejen schopnost použití odborné literatury jako zdroje teoretické citlivosti pro analýzu dat, ale též schopnost použití empirických dat pro ukotvení formálně teoretických konstrukcí (ve smyslu tzv. grounded theory).
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Literatura: Kučera, M.: Školní etnografie: přehled problematiky. Studia paedagogica, 1992, č.8. Hendl, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum 1999. Strauss, A., Corbinová, J.: Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, ALBERT 1999. Takoví jsou jsme. Terénní výzkum studentů Speciální pedagogiky. Praha, Pedagogická fakulta UK 1995. Poslední úprava: Erudio ()
|