PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Počítačové zázemí spec. pedagoga - O05118130
Anglický název: Computer Background of Special Educators
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 1/1, Z(+Zk) [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: PZSP
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc.
Mgr. Marie Mlčková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Záměnnost : O04118130, O06118130
Je záměnnost pro: O04118130, O06118130
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Počítačová podpora základních dovedností v rámci trivia. Využití standardního softwaru při práci s dětmi se specifickými potřebami. Grafické editory a nonverbální komunikace. Podpora integrace dětí se spec. potřebami, počítač jako pomocník při snižování učebních deficitů u dlouhodobě nemocných dětí.
Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (04.05.2005)
Literatura

Chapman,G.M.(E): Computer Based Learning in Sience, Leister UK 1997.

Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (04.05.2005)
Sylabus
Cíl kurzu:
Naučit studenty využívat standardní i specializované programové vybavení pro potřeby jejich oboru

Obsah kurzu:
Prohloubení témat z kurzů K 05 a K136 s podrobnějším zaměřením na vybranou konkrétní aplikaci. Využití standardního softwaru při práci s dětmi a klienty se specifickými potřebami a při přípravě speciálního pedagoga na práci s nimi.

Témata: Počítačová podpora základních dovedností v rámci trivia. ? Přínos grafických editorů pro zvládání a obohacení nonverbální komunikace ? Program pro práci s komunikační tabulkami. # Počítačová podpora integrace dětí se speciálními potřebami. # Počítač jako pomocník při snižování učebních deficitů u dlouhodobě nemocných dětí. # Základy práce s videokamerou, využití videa ve spec.pedagogice. # Počítačová podpora nápravy řečových vad, exkurze do zařízení, kde se logoped.programy používají. # Mapování speciálních počítačových prostředků a aplikací vyvinutých pro potřeby handicapovaných. # Základy elektrotechniky s modifikovanými stavebnicemi pro žáky se spec.potřebami.

Témata jsou volena podle zájmu přihlášených studentů a dostupnosti lektora.

Poslední úprava: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (04.05.2005)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK