PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Management a ekonomika - O02319904
Anglický název: Management and Economy
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: MAEK
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Eva Battistová
Kategorizace předmětu: Učitelství > Základy techniky
Prerekvizity : OSOZ1T
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem studijního předmětu Management a ekonomika je dosáhnout u studentů základní orientace v ekonomických podmínkách a charakteristikách národního hospodářství v ČR i EU a současně v podmínkách rozhodování spotřebitele či podnikatelského subjektu a to z pohledu ekonomického, manažerského i marketingového. Předmět poskytuje náhled na problematiku veřejného sektoru a financování neziskových organizací v kontrastu s podnikatelskými subjekty. V rámci studijního předmětu Management a ekonomika budou studenti schopni na základě získaných znalostí analyzovat vnitřní a vnější podmínky existence podniku a navrhnout strategii pro jeho další působení.
Poslední úprava: BATTIST/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2009)
Literatura

SOUKUPOVÁ, J., Mikroekonomie. Praha : Management Press, 2003

HELÍSEK, M. Makroekonomie - základní kurs. Slaný : Melandrium, 2002

RUSMICHOVÁ, L., SOUKUP J. Makroekonomie, základní kurs. Slaný : Melandrium, 2002.

STRECKOVÁ, Y., MALÝ, I. Veřejná ekonomie pro školu i praxi. Praha : Computer Press, 1998

HAMERNÍKOVÁ, B., KUBÁTOVÁ, K. Veřejné finance. Praha : Eurolex Bohemia, 1999

KOTLER, P. Marketing, Praha : Grada, 2007

KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada, 2007

TICHÁ, I. Strategické řízení, Praha : ČZU, 2007

Poslední úprava: TOBOLARO/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2011)
Sylabus -

ZÁKLADNÍ MAKROEKONOMICKÉ POJMY

MAKROEKONOMICKÉ POLITIKY

MODEL AGREGÁTNÍ POPTÁVKY A NABÍDKY

PROBLEMATIKA SPOTŘEBITELE

PODNIKÁNÍ

PROBLEMATIKA FIRMY

PROBLEMATIKA VEŘEJNÉHO SEKTORU

MANAGEMENT

MANAŽERSKÉ FUNKCE

Poslední úprava: TOBOLARO/PEDF.CUNI.CZ (27.01.2011)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK