|
|
|
||
Hlavním posláním studijního předmětu ICT ve vzdělávání je seznámit studenty s postavením a se základními způsoby využití informačních a komunikačních technologií ve výuce a učení z různých vzdělávacích aspektů. Důraz je kladen jak na teoretické otázky související se způsoby využití ICT v edukačním procesu včetně procesu celoživotního učení,, tak na praktické vyzkoušení a vyhodnocení vybraných modelů integrace ICT do vzdělávání ve škole s cílem připravit budoucí učitele na možnosti využití počítačových systémů v edukačním prostředí a na rozvíjení dovedností a znalostí žáků pracovat s počítačovými systémy. Východiskem je klíčová otázka proč a jak integrovat ICT do vzdělávání na ZŠ a SŠ. Předmět se rovněž zabývá otázkou, jakou úlohu a význam hrají ICT v procesu učení a ve výuce, jak prostřednictvím ICT změnit vzdělávání, strategie učení a výuky.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)
|
|
||
Hlavním posláním studijního předmětu ICT ve vzdělávání je seznámit studenty s postavením a se základními způsoby využití informačních a komunikačních technologií ve výuce a učení z různých vzdělávacích aspektů. Důraz je kladen jak na teoretické otázky související se způsoby využití ICT v edukačním procesu včetně procesu celoživotního učení,, tak na praktické vyzkoušení a vyhodnocení vybraných modelů integrace ICT do vzdělávání ve škole s cílem připravit budoucí učitele na možnosti využití počítačových systémů v edukačním prostředí a na rozvíjení dovedností a znalostí žáků pracovat s počítačovými systémy. Východiskem je klíčová otázka proč a jak integrovat ICT do vzdělávání na ZŠ a SŠ. Předmět se rovněž zabývá otázkou, jakou úlohu a význam hrají ICT v procesu učení a ve výuce, jak prostřednictvím ICT změnit vzdělávání, strategie učení a výuky. Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)
|
|
||
BRANDSFORD, J.D., BROWN, A.L. COCKING, R.R. How People learn? National Academy Council, 1999. http://newton.nap.edu/html/howpeople1/
BRDIČKA, B. Role Internetu ve vzdělávání. Studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. AISIS : Kladno, 2004. ISBN 80-239-0106-0.
ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Náměty pro práci dětí s počítačem. Praha : Portál, 1998.
DOCKTERMAN, D., A. Great Teaching in the One Computer Classroom. Tom Snyder Productions, 1990.
KALAŠ, I. Digitálne technológie a vízie moderného vzdelávania. In Sborník DIDINFO2006. Informatika na slovenských školách. Vývoj a perspektívy. UMB : Banská Bystrica, 2006.
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002.
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
MOYER,P.S. BOLYARD,J.J., SPIKELL,M.A. What Are Virtual Manipulatives? In Teaching Children Mathematics. 2002.
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha : Portál, 1997.
RAMBOUSEK, V. a kol. Práce s počítačem. Praktické činnosti. Praha : Fortuna, 2003. 1. a 2. díl.
INFOVEK. http://www.infovek.sk/
TELMAE. http://telmae.eu
Učitelský spomocník. http://it.pedf.cuni.cz/
WWW4teachers. http://www.4teachers.org/ Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)
|
|
||
POSTAVENÍ A FUNKCE ICT VE VZDĚLÁVÁNÍ Proč se zabývat otázkou integrace ICT do školního vzdělávání? ICT jako předmět studia, ICT jako nástroj k řešení problémů a úkolů, ICT jako edukační prostředí. Úloha ICT ve změnách a inovacích ve vzdělávání.
JAK IMPLEMENTOVAT ICT DO EDUKACE Modely integrace ICT do vzdělávání v závislosti na počtu počítačů ve třídě, typu aplikovaných programů, druhu technologie, v různých fázích výuky, podle uživatele. Ukázky využití ICT v různých předmětech. Projektové vyučování s ICT. Role ICT v síťových projektech.
VYUŽITÍ ICT V PRÁCI UČITELE ICT v činnostech učitele při přípravě, realizaci, řízení a hodnocení výuky.
VYUŽITÍ ICT V UČENÍ ŽÁKA ICT při řešení různých typů školních úloh. Úloha ICT v rozvoji dovednosti žáků učit se. Pojmy digitální a informační myšlení, digitální učení. Pojmové mapy. Virtual Manipulatives. Knowledge management. Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)
|