Studijní předmět Didaktika technické a informační výchovy II navazuje na Didaktika technické a informační výchovy I. Dále rozvíjí a aplikuje problematiku vzdělávacího a vyučovacího procesu pro specifické potřeby předmětů technické a informační povahy, spojuje obecné teoretické pedagogicko-psychologické základy s pedagogickou praxí, objasňuje za jakých podmínek lze co nejefektivněji dosáhnout stanovených výchovně vzdělávacích cílů. Cílem předmětu Didaktika technické a informační výchovy II je seznámení studentů se základními pedagogickými dokumenty, s problematikou technického vzdělávání v návaznosti na vzdělání všeobecné, objasnění vztahů k ostatním předmětům učebního plánu, zvládnutí problematiky vytváření přípravy učitele na vyučování, rozvíjení přístupů utváření informační a síťové gramotnosti žáků.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (21.09.2005)
Subject Didactics of technical and informational education II follows Didactics of technical and informational education I. It explores and applies problematic of educational and teaching process for specifically needs of technical and informational subject, it connects general theoretical pedagogy-psychological basics with pedagogical real life, it explains conditions, which are best to reach educational targets. The goal of subject Didactics of technical and informational education II is to introduce to students basic pedagogical documents, problematic of technical education with following on general education, explaining relationships to other subjects, prepare teacher for teaching and enhancing informational potential of pupils.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (21.09.2005)
Literatura
MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky I. Praha : SPN, 1990.
MOŠNA, F. aj. Didaktika základů techniky 2. díl. Praha : Univerzita Karlova, 1991.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.
RYS, S. Příprava učitele na vyučování. Praha : SPN, 1979.
RYS, S. Hospitace v pedagogické praxi. Praha : SPN, 1988.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
Vzdělávací program Základní škola. Praha : Fortuna, 1996.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
Požadavky ke zkoušce
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů v rozsahu výuky DTIV I. a DTIV II a zadaných studijních pramenů.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2014)
vztahy mezi vědou, technikou a vyučovacím předmětem, souvislosti mezipředmětové
příprava učitele na vyučování, příprava materiální
technické výukové prostředky, jejich využití v technicky zaměřených předmětech
didaktické přístupy k utváření informační a síťové gramotnosti žáků
didaktické přístupy práce s textovými a programovými materiály
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (21.09.2005)
analysis of educational programs, studying plans and curriculum
connection between science, technics and teached subject
preparing of teacher for teaching, material preparing
technical teaching devices
didactical approach to creating information and network literacy of pupil
didactical approach for working with texts and programs
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (21.09.2005)
Podmínky zakončení předmětu
Aktivní práce v seminářích.
Úspěšné absolvování všech zadaných úloh k řešení.
Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů v rozsahu výuky DTIV I. a DTIV II a zadaných studijních pramenů.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)