|
|
|
||
Hlavním posláním studijního předmětu Metodika informační výchovy je poskytnout studentům teoretické základy nezbytné pro zvládnutí řešení metodických otázek integrace počítačových technologií do výuky na základní a střední škole. Pozornost se soustřeďuje na didakticko-metodické otázky vyučování ICT předmětů na ZŠ a SŠ přispívajících k utváření a rozvíjení dovedností a znalostí z oblasti ICT pro život v informační společnosti, ke kreativní činnosti žáků i k hlubšímu pochopení principu a využití počítačových technologií k řešení problémů a k učení. Východiskem je koncept informační výchovy a jejích základních komponent. Pozornost je věnována analýze učebnic a metodickým otázkám výuky programování na ZŠ a SŠ, konkrétně s využitím Imagine.
Předmět navazuje na linii předmětů K81, K83, K85 a K95.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.01.2008)
|
|
||
BARANOVIČ, R., MORAVČÍKOVÁ, Ĺ. ŠNAJDER, Ĺ. Internet. Učebnice pro střední školy. Praha : ComputerPress, 1999. BRDIČKA,B. Učení s počítačem. Skriptum PřF. Praha : PřF UK, 1996. ČERNOCHOVÁ,M.-KOMRSKA,T.-NOVÁK,J. Využití počítače při vyučování. Náměty pro práci dětí s počítačem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6. HARMS,W.F. What is Information? Three Concepts. In Biological Theory 1(3), 2006. s.230-242. HILLIS,W.D. Vzor v kameni. Jednoduché myšlenky, které řídí počítač. Praha : Academia, 2003. CHIU,E., LIN,J. a kol. Mathematical Theory of Claude Shannon. http://mit.edu/6.933/www/Fall2001/Shannon1.pdf CHROBÁK,J. Programátorské prostredie pre začiatočnikov. Diplomová práca. UK v Bratislave, 2004. KALAŠ,I., BLAHO,A. Comenius Logo: tvorivá informatika. Bratislava : CL Group, 1998. KALAŠ,I., BLAHO,A. Nové osnovy informatiky na Slovensku. Programovanie? Používanie? Porozumenie. In: Sborník POŠKOLE99. Lázně Sedmihorky, 1999. KALHOUS,Z., OBST,O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. MAŇÁK,J., ŠVEC,V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. MURRAY,D.E. Technologies for Second language Literacy. 2005 (25), pp.188-201. SEMENOV,A., RUDČENKO,T., ŠEGLOVA,O. Informatica: Mathematical basics of thinking and communications. Worksheet 1-4. Moscow : INT, 1997. SEMENOV,A.ICT in Schools. A Handbook for teachers. UNESCO, 2005. Ed. J.Anderson. http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001390/139028e.pdf SKALKOVÁ,J. Obecná didaktika. Praha : ISV, 1999. van MEEGE, J. Powerful Learning Environment Archies. Dostupné na : http://www.pa-linz.ac.at/international/Alert/Tntee/Tntee_publication/JVM%20Archives%20F.pdf
Učebnice: Rambousek,V. a kol. Práce s počítačem. Praha : Fortuna, 2004. I. a II. díl. VANÍČEK,J. Informatika pro ZŠ. Brno : ComputerPress, 2004. I.díl. VANÍČEK,J. Informatika pro ZŠ. Brno : ComputerPress, 2004. II.díl. VANÍČEK, J. Informatika pro ZŠ. Brno : ComputerPress, 2005. III. díl. SEMENOV,A., RUDČENKO,T., ŠEGLOVA,O. Informatica: Mathematical basics of thinking and communications. Manual (definition pages). Moscow : INT, 1997. SEMENOV,A., RUDČENKO,T., ŠEGLOVA,O. Informatica: Mathematical basics of thinking and communications. Worksheet 1-4. Moscow : INT, 1997. VARGA,M., BLAHO,A., ZIMANOVÁ,R. Algoritmy s Logom. Informatika pre gymnáziá. Tematický zošit. Bratislava : SPN, 1999. KALAŠ,I. a kol.: Informatika pre gymnázia. Bratislava :ŠPN, 2002.
Vzdělávací programy, učební osnovy: Učební dokumenty pro gymnázia. Učební plány, učební osnovy. Praha : Fortuna, 1999. Vzdělávací program Základní škola. Praha : Fortuna, 1996. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP, 2006. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : VÚP, 2005. kol. Informačně technologický základ. Katalog požadavků ke společné části maturitní zkoušky. CERMAT : ÚIV, 2006. Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.01.2008)
|
|
||
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.01.2008)
|