PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Metodika technické výchovy - O02319421
Anglický název: Methodology of Technology Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/3, KZ [HT]
Počet míst: 3 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok5
Staré označení: METV
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Vyučující: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Základy techniky
Prerekvizity : O02319441
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Studijní předmět Metodika technické výchovy navazuje na předcházející předměty odborné i didaktické. Seznamuje a vede studenty k efektivnímu projektování výchovně vzdělávacího procesu, který budou muset samostatně řešit. Učí připravovat, řídit a hodnotit jeho průběh a situace z něho vyplývající. Jedná se o pochopení a komplexní pohled na zákonitosti výchovně vzdělávacího procesu. Cílem předmětu Metodika technické výchovy je připravit studenty učitelství po teoretické i praktické stránce k učitelské činnosti ve škole, k tvůrčímu přístupu ve výuce, k vedení žáků při jejich samostatné a tvořivé práci. Cílem je dále budovat u studentů předpoklady k rozvoji učitelských dovedností, seznamovat a učit je vytvářet a v praxi používat přípravu učitele na vyučování a vést studenty k pochopení významu výchovné práce v předmětech technické povahy.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura

KŘENEK, M. aj. Praktické činnosti pro 6. - 9. ročník základních škol. Elektrotechnika kolem nás. Praha : Fortuna, 1997.

MOŠNA, F. aj. Didaktika technické výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 1992.

MOŠNA, F. aj. Praktické činnosti pro 6. - 9. ročník základních škol. Práce s technickými materiály. Praha : Fortuna, 2001.

MOŠNA, F. aj. Praktické činnosti pro 6. - 9. ročník základních škol. Provoz a údržba domácnosti. Praha : Fortuna, 1997.

MOŠNA, F. aj. Praktické činnosti pro 6. - 9. ročník základních škol. Svět práce. Praha : Fortuna, 1997. ISBN 80-7168-470-8.

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996.

RYS, S. Hospitace v pedagogické praxi. Praha : SPN, 1988.

RYS, S. Příprava učitele na vyučování. Praha : SPN, 1979.

SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.

Vzdělávací program Základní škola. Praha : Fortuna, 1996.

Poslední úprava: Erudio ()
Požadavky ke zkoušce
  • Klasifikovaný zápočet se skládá z části písemné ve formě testu a ústní obhajoby zápočtové práce.
  • Obhájení metodického zpracování zadaného tématu z oblasti vybraných tematických celků praktických činností na ZŠ.
  • Úspěšné vykonání znalostního testu v rozsahu výuky a studijních pramenů.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2014)
Sylabus -
  • Metodické přístupy k výuce tématických celků elektrotechnika kolem nás, práce s technickými materiály, provoz a údržba domácnosti, svět práce
  • Metodická a materiální příprava na vyučování (návrhy pomůcek, náměty)
  • Analýza základní pedagogické dokumentace, časové rozpracování do období školního roku
  • Metodické přístupy a postupy řešení pokusů a pozorování
  • Metodické přístupy a postupy měření a zkoušení v elektrotechnice

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (23.09.2005)
Podmínky zakončení předmětu
  • Aktivní práce v seminářích.
  • Předložení a úspěšné obhájení metodického zpracování zadaného tématu z oblasti vybraných tematických celků praktických činností na ZŠ.
  • Zpracování souboru technické dokumentace pro vybraná témata tematických celků.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK