|
|
|
||
Kurz "Internet jako didaktické prostředí" je určen pro studenty magisterského studijního programu učitelství pedagogika v kombinaci s dalším aprobačním předmětem. Je začleněn v učebním plánu do 10. semestru studia. Jedná se o povinný kurz zařazený do učebního plánu daného studia s dotací 1/1 hodiny týdně. Kurz je uzavřen klasifikovaným zápočtem.
Posláním předmětu Internet jako didaktické prostředí je seznámit teoreticky i prakticky s možnostmi využití Internetu jako prostředí pro edukaci. Hlavní pozornost je věnována systémům VLE (Virtual Learning Environment) a didaktickému využití video-konferencí ve vzdělávání na ZŠ, popř. na SŠ. Studenti navrhují strukturu a připravují materiály pro on-line kurz, navrhují a prakticky vyzkoušejí různé typy vzdělávacích aktivit provozovaných prostřednictvím Internetu.
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2009)
|
|
||
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0. ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích eUčitelů na eInstruction. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X. eLearning. Better eLearning for Europe [on-line]. [cit.10.2.2005]. European commission, 2001. Dostupné na: http://www.know-2.org/k2docs/markswabey_17-06-03_15-01-53.pdf NICHOLS, M. A theory for eLearning [on-line]. [cit.10.2.2005]. Educational Technology & Society, 6(2), pp.1-10. Dostupné na: http://ifets.ieee.org/periodical/6-2/1.pdf. Elearning standards. http://www.elearning-standards.com/links.htm E-learning. http://agelesslearner.com/intros/elearning.html Infovek. http://www.infovek.sk The Encyclopedia of Educational Technology. http://coe.sdsu.edu/eet/ Webquest. http://www.webquest.cz
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)
|
|
||
Možnosti využití Internetu ve školním vzdělávání. Úloha Internetu jako didaktického prostředí. Trendy využití Internetu pro vzdělávání. Základní pojmy (VLE, LMS, Webquest, elearning, on-line kurz). Hlavní nástroje pro učitele a nástroje pro žáka v elearningových prostředích. Práce s hotovými on-line kurzy v roli učitele, v roli žáka. Základy práce s Moodle pro tvůrce kurzů. Týmová práce s cílem vytvořit on-line kurz v Moodle určený pro výuku na ZŠ nebo SŠ. Tvorba scénáře. Základy práce s HotPotatoes. Praktické vyzkoušení videokonference. Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2008)
|