|
|
|
||
Prohloubit orientaci studentů v současných inovačních trendech ve výuce cizích jazyků s hlavním zaměřením na humanizaci výuky, charakteristiku různých typů alternativních metod, rozvoj autonomního učení, využití moderních informačních technologií ve výuce cizích jazyků.
Poslední úprava: Šaroch Jan, doc. Mgr., Ph.D. (31.08.2005)
|
|
||
JELĺNEK, S. a kol. Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha: SPN, 1976. KAPITONOVA; T.I.; ŠČUKIN, A.N. Sovremennyje metody obučenija russkomu jazyku inostrancev. Moskva: Russkij jazyk, 1987. CHODĚRA, R.; RIES, L. a kol. Výuka cizích jazyků na prahu nového století I. a II. Ostrava: OU, 1999 a 2000. Člověk, jazyk, výchova a vzdělávání. Ostrava: PedF OU, 2000. Russkij jazyk, literatura i kultura na rubeže vekov. Doklady češskoj delegacii. I, II časť. IX kongress MAPRJAL, Bratislava,1999. RIES, L.; KOLLÁROVÁ, E. a kol. Svět cizích jazyků dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Bratislava: Didaktis, 2004. LIGHTBOWN, P. M.; SPADA, N. Ako sa učíme jazyky. Bratislava: Slovak Academic Press, 1997. Multidisciplinární aspekty utváření komunikativní kompetence při výuce cizích jazyků. Sborník příspěvků ze semináře členů kateder cizích jazyků konaného dne 30. listopadu 2000 na Univerzitě Karlově v Praze. Ed. A. Hlaváček, Praha: Univerzita Karlova, 2002. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. MICHALOVÁ, Z. Specifické poruchy učení na druhém stupni ZŠ a na školách středních. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2001. Časopis Cizí jazyky Časopisy Russkij jazyk za rubežom / výběr / Inostrannyje jazyki v škole / výběr / Poslední úprava: Šaroch Jan, doc. Mgr., Ph.D. (21.09.2005)
|
|
||
Charakteristika didaktiky cizích jazyků na přelomu století. Vývojové proměny komunikativní orientace vyučování cizím jazykům. Současné pojetí komunikativní kompetence a jejích komponentů. Sociokulturní aspekty vyučování cizím jazykům.Vztahy mezi učební a reálnou cizojazyčnou komunikací. Obrat k osobnosti žáka a soudobé pojetí úlohy učitele při vyučování cizím jazykům. Humanizační tendence vyučování cizím jazykům, uplatnění didaktických her. Alternativní koncepce a intenzívní metody vyučování cizím jazykům.
Poslední úprava: Šaroch Jan, doc. Mgr., Ph.D. (21.09.2005)
|