|
|
|
||
Kurz je zaměřen na sebepoznání, sebehodnocení, rozvoj partnerských vztahů a empatie, cvičení na určení dominace a submisivitu vztahů, cvičení kooperativní a cvičení rozvíjející individuální i týmovou kreativitu.
Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Výuka předmětu sociální komunikace vede budoucí učitele, prostřednictvím řešení praktických situací a konfliktů v oblasti sociální komunikace, k přemýšlení nad různými verbálními a nonverbálními projevy ve vyučovacím procesu. Učí studenty citlivě zpracovávat sociální percepci a s rozmyslem užívat ve vyučovacím procesu nonverbální komunikaci a pedagogickou rétoriku. Seznámí studenty s možným řešením konfliktních situací s žáky, ukáže možnost, jak komunikovat s problémovými jedinci. Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
DeVito, J.A.: Základy mezilidské komunikace. Grada Praha 2002. Honey,P.: Tváří v tvář úspěšné komunikaci. Grada Praha 1997. Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Tento předmět je organizován v několikahodinových blocích v učebně bez lavic. Vyučovací hodiny vyžadují aktivní zapojení všech zúčastněných. Optimální počet studentů je 16 - 18. Větší počet studentů nedává možnost vyzkoušet si různé situace osobně, což je jednou z podmínek účasti v tomto předmětu. Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: - docházka na semináře 75% (nezávisle na tom, zda je někdo nemocný nebo není) - prostudované tematické okruhy (okruhy se postupně budou objevovat při výuce předmětu, na konci výuky budou studentům poskytnuta skripta nonverbální komunikace a skripta rétoriky) Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
- základní pojmy sociální komunikace - sociální percepce - nonverbální komunikace: mimika, gestika, proxemika, posturologie, haptika v pedagogické praxi - základy rétoriky pro učitele, dialog, dialogické formy - rétorika: samostatný řečnický projev - techniky jednání Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|