|
|
|
||
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený jednak k rozvoji osobnosti a prosociálního chování a jednak k uměleckému rozvoji prostřednictvím dramatu a divadla. Při výběrové přednášce se student vysoké školy seznámí jak s metodami, kterých se užívá při výuce dramatické výchovy, tak zjistí, že dramatická výchova se může stát sama metodou při výuce různých vyučovacích předmětů. Prostřednictvím her a cvičení pozná různé techniky práce s žákem, což posílí jeho představu o pedagogické komunikaci.
Obsah předmětu je tvořen převážně praktickou činností, doprovázenou teoretickým výkladem či reflexí studentů a je rozdělen do 2 okruhů, které se vzájemně prolínají:
- Osobnostní a sociální rozvoj jedince
- Teorie dramatické výchovy
Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Cílem dramatické výchovy je vytvořit systém osobnostně-sociálních a uměleckých kompetencí, které potřebuje učitel při výuce jakéhokoliv vyučovacího předmětu. Prostřednictvím her a cvičení, zaměřených na mezilidské jednání a dramatizaci, student pozná různé techniky práce s žákem, což posílí jeho představu o pedagogické komunikaci. Seznámí se jak s metodami, kterých se užívá při výuce dramatické výchovy, tak zjistí, že se dramatická výchova sama může stát vyučovací metodou. Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Tento předmět je organizován v několikahodinových blocích v učebně bez lavic. Doporučuje se, aby studenti nosili pohodlné pracovní oblečení, které dovoluje volný pohyb i po zemi. Vyučovací hodiny vyžadují aktivní zapojení všech zúčastněných. Optimální počet studentů je 16 - 18. Větší počet studentů nedává možnost vyzkoušet si různé situace osobně, což je jednou z podmínek účasti v tomto předmětu. Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: - docházka na semináře 75% (nezávisle na tom, zda je někdo nemocný nebo není) - prostudované tematické okruhy (okruhy se postupně budou objevovat při výuce předmětu, na konci výuky budou studentům poskytnuta skripta) Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|
|
||
- podstata dramatické výchovy, vznik dramatické výchovy ve světě i v Čechách - metody, organizační formy dramatické výchovy - hledání sebe - své jedinečnosti - hledání druhého - seznamování se, schopnost spolupráce s druhým - hledání svého místa ve skupině - souhra ve dvojici, souhra ve skupině - důvěra, tvořivost - práce s informací - vysílání, přijímání - jak získat a udržet pozornost žáka - práce se slovem - intonace, barva hlasu, temporytmus, důraz, pauzy - dramatizace dané předlohy - možnosti využití hry ve vyučování
Poslední úprava: MUSILR/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2012)
|