|
|
|
||
Kurz seznamuje se základy speciální pedagogiky. Načrtnuty jsou metody speciálně pedagogické práce, základní pojmy a hlavní otázky integrace postižených žáků do běžné školy. Přednáška seznamuje se základy jednotlivých speciálně pedagogických disciplín. Cílem je usnadnit začínajícím učitelům práci s handicapovanými dětmi v běžných školách, speciálních školách a ústavech sociální péče.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Czapóv,C., Jedlewski,S. : Resocializační pedagogika.Praha, SPN 1981. Drtilová, J., Koukolík, F.: Odlišné dítě. Praha, Vyšehrad 1994. Dunovský, J.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha. Grada 1995. Duševní poruchy a poruchy chování. Světová zdravotnická organizace, Ženeva. Psychiatrické centrum, Praha 1992. Edukace a rehabilitace zrakově postižených na prahu nového milénia. Sborník. Editor J.Jesenský a kol. Hradec Králové, Gaudeamus 2002. Goleman, D.: Emoční inteligence. Praha, Columbus 1997. Horňáková, M.: Liečebna pedagogika.Bratislava, Perfekt 1999. Hruška, J.: Komplexní systém výchovy a vzdělávání dětí a mladistvých s tělesným postižením. Praha, Septima 1995. Hutař, J.: Sociálně právní minimum pro zdravotně postižené. Praha, Sdružení zdravotně postižených v ČR 2000. Jankovský, J.:Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha, TRITON 2001. Jesenský, J.: Základy komprehenzívní speciální pedagogiky. Hradec Králové, Gaudeamus 2000. Kábele, F.: Somatopedie. Praha, Karolinum 1993. Kerrová, S.: Dítě se speciálními potřebami. Praha, Portál 1997. Keblová, A.: Integrované vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Praha, Septima 1996. Klenková, J.:Kapitoly z logopedie. Brno, Paido, 2000. Kolář, M.: Skrytý svět šikanování ve školách.Praha, Portál 1999. Kolář, M.: Bolest šikanování. Praha, Portál 2001. Kopřiva, K.: Lidský vztah jako součást profese.Praha, Portál 1997. Koukolík, F., Drtilová,J.: Vzpoura deprivantů.Vzpoura deprivantů.Praha, Makropulos 1996. Kowalik, S., Baňka, A.: Perspektivy rehabilitace hluchoslepých.Praha, Wagner PRESS 2000. Kubová, L.: Speciálně pedagogická centra. Praha, Septima 1995. Kubová, L: Piktogramy. Metodická příručka a učebnice pro výuku pomocí obrázků. Praha, Tech-market 1997. Linka,A.: Kapitoly z muzikoterapie.Rosice u Brna, Gloria 2000. Ludíková,L., Souralová, E.: Vzdělávání hluchoslepých I.a II. Praha, Scientia 2000. Matějček, Z.: Co děti nejvíc potřebují. Praha, Portál 1995. Matoušek, O.: Ústavní péče. Praha, Sociologické nakladatelství 1995. Michalík, J.: Školská integrace dětí s postižením. Olomouc, UP 1999. Mitlöhner,M.: Vybrané právní otázky učitelského povolání v oblasti speciálně pedagogického vzdělávání a výchovy. Praha, MŠMT 2001. Monatová, L.: Pedagogika speciální. Brno, Masarykova univerzita 1995. Na pomoc učitelům integrovaných žáků. Pedagogické centrum Praha 2001. Národní plán opatření ke snížení důsledků zdravotního postižení. Nesnídalová, R.: Extrémní osamělost. Praha, Portál 1995. Pöthe, P.: Dítě v ohrožení. Praha,G plus G 1999. Pueschel, S.M. : Downův syndrom pro lepší budoucnost.Praha, Tech - market 1997. Schopler, E., Mesibov, G.B.: Autistické chování. Praha, Portál 1997. Szabová, M.: Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha, Portál 1999. Švarcová,I.: Mentální retardace. Praha, Portál 2000. Švarcová, I.: Vzdělávací program pomocné školy a přípravného stupně pomocné školy. Praha, Septima 1997. Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha, Portál 1999. Vzdělávací program zvláštní školy. Praha, Septima 1997. Ward, A. D. Nový pohled. Právo mentálně retardovaných pro východní Evropu. Praha 1993. Zelinková, O.: Poruchy učení. Praha, Portál 1994. Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|