Pedagogické hodnocení, jeho předmět a funkce ve vzdělávání. Čtyři generace pedagogického hodnocení. Monitorování výsledků výuky. Metody a nástroje používané při hodnocení. Didaktické testy (testy úspěšnosti) a jejich charakteristiky. Validita a reliabilita testových skórů. Objektivita a praktičnost testu. Testové úlohy. Postup při tvorbě testu. Projekt testu, konstrukce testových úloh a ověřování jejich validity. Anylýza a interpretace testových výsledků. Testy v přijímacím řízení. Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání.
Poslední úprava: Erudio ()
Educational evaluation in education. Four generations of educational evaluation. Educational outcomes monitoring. Methods and instrumentsused in educational evaluation. Achievement test and their characteristics. Validity and reliability of test scores. Test objectivity and efficiency. Test items. Test development. Test planing, items and test construction, validizating. Analysis and test scores interpretation. Tests as instruments in entrance examinations. International surveys of educational outcomes.
Poslední úprava: Erudio ()
Literatura
Byčkovský P.: Základy měření výsledků výuky. Tvorba didaktického testu. Praha, ČVUT 1982.