|
|
|
||
Cílem kurzu je uvést studenty do problematiky vyučování reálií německy mluvících zemí, jejichž prostřednictvím
lze do vyučování NJ promítnout interkulturní aspekty. Studenti si mají osvojit základní metodické postupy vhodné pro
zprostředkování a upevnění poznatků z oblasti reálií a lingvoreálií, tak aby dokázali v praxi realizovat požadavek formování sociokulturní a interkulturní kompetence. Obsah kurzu tvoří následující témata: Komunikace a interkulturní komunikace. Kulturní standardy a stereotypy. Pojem reálie a různé přístupy k definování obsahu pojmu reálií. Historie reálií v cizojazyčném vyučování. Role reálií v současné výuce cizím jazykům problematika stereotypů a předsudků. Analýza učebnicových souborů z hlediska reálií - soubory kritérií. Formování sociokulturní kompetence prostřednictvím činnostně orientovaného vyučování. Projektové vyučování. Využití ICT ve výuce reálií. Úzký mezipředmětový vztah reálií literatury.
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.06.2008)
|
|
||
BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen : A. Francke Verlag, 1995. BIECHELE, M.; PADRÓS, A. Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. München : Langenscheidt, GI, 2003 ERDMENGER, M. Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. 1. Aufl. Ismaning : Max Hueber Verlag, 1996. GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen : Schüleraktivierung - Selbständigkeit - Projektarbeit. 3., neubearbeitete und erweiterte Aufl. Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 1992. HANSEN, M.; ZUBER, B. Zwischen den Kulturen : Strategien für den Unterricht. Berlin und München : Langenscheidt, 1996. HENDRICH, J. et al. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. HUNOLD, J. Učení o mezikulturních vztazích I, II. Cizí jazyky, roč. 43, 1999/2000, č. 1,2. KOREIK, U. Biographiesimulationen im Landeskundeunterricht. Deutsch als Fremdsprache LUNDQUIST-MOG, A. Spielarten : Arbeitsbuch zur deutschen Landeskunde. Berlin, München : Langenscheidt KG, 1996. MÜLLER-KARPE, B. Kinderatlas : Spiel und Spa3 und nicht nur das! 3. Aufl. Bonn : Inter Nationes, 1998. ONDREJKOVIČ, P. Predsudky, xenofóbia a rasizmus v kontexte sociálneho inžinierstva a pedagogiky. Pedaogická revue, roč. 53, 2001, č. 4. PAEFGEN, E.K. Einführung in die Literaturdidaktik. Stuttgart, Weimar : Metzler, 1999. THIMME, CH.: Interkulturelle Landeskunde : Ein kritischer Beitrag zur aktuellen Landeskunde-Diskussion. In Deutsch als Fremdsprache. Jg. 32, 1995, Heft 3. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. WICKE, R. E. Vom Text zum Projekt : Kreative Textarbeit und Offenes Lernen im Unterricht "Deutsch als Fremdsprache". Berlin : Cornelsen, 1997. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vydání. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2000.
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.10.2007)
|
|
||
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2008)
|