|
|
|
||
Cílem kurzu je v rámci přednášek zprostředkovat studentům základní teoretické poznatky z didaktiky a lingvodidaktiky
zaměřené zejména na vývoj metod ve výuce cizího jazyka. V rámci seminářů pak seznámit studenty s problematikou
osvojování řečových dovedností a jazykových prostředků.
Obsah kurzu tvoří témata: Předmět didaktiky německého jazyka, didaktika jako vědní a studijní disciplína v učitelském
vzdělání a její vztah k ostatním vědním oborům. Vývoj vyučování CJ, didaktické/metodické směry (z pohledu historického),
současné lingvodidaktické směry a koncepce cizojazyčné výuky, vývojové trendy, alternativní metody. Vztah mezi
jazykovými prostředky a řečovými dovednostmi. Řečové dovednosti: čtení a poslech s porozuměním, ústní projev a
písemný projev. Jazykové prostředky: osvojování gramatiky, slovní zásoby výslovnosti a pravopisu. Typologie cvičení ve
výuce němčiny jako cizího jazyka.
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.10.2007)
|
|
||
BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3., überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen : A. Francke Verlag, 1995. BENEŠ, E. Metodika vyučování cizích jazyků. Praha: SPN, 1969. CHODĚRA, R.; RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století. I. a II. díl. Ostrava : 1999/2000. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha : Academia, 2006 GUDJONS, H. Handlungsorientiert lehren und lernen : Schüleraktivierung - Selbständigkeit - Projektarbeit. 3., neubearbeitete und erweiterte Aufl. Bad Heilbrunn/Obb. : Verlag Julius Klinkhardt, 1992. HENDRICH, J. et al. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. HENRICI, G.; RIEMER, C. Einführung in die Didaktik des Unterrichts DaF mit Videobeispielen. Schneider, 2001. RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. Hueber, 1999. STORCH, G. Deutsch als Fremdsprache - Eine Didaktik. München : Wilhelm Fink Verlag, 1999. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. Hueber, 1999. WICKE, R. E. Vom Text zum Projekt : Kreative Textarbeit und Offenes Lernen im Unterricht "Deutsch als Fremdsprache". Berlin : Cornelsen, 1997. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vydání. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2000. Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol. Učebnice pro základní školu/základní školu s rozšířenou výukou CJ, Učebnice pro gymnázia a různé typy středních škol. Evropské jazykové portfolio.
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (15.10.2007)
|
|
||
Poslední úprava: NECASOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2008)
|