|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení se základními charakteristikami a postupy publicistického stylu, zdůraznění textu jako
komunikátu. V centru pozornosti je také problematika terminologie publicistického stylu, analýza jednotlivých publicistických
textových typů, sepětí publicistického stylu a stylu krásné literatury, variování publicistických textů pro potřeby výuky cizímu
jazyku a cizojazyčné časopisy pro školy.
Obsahově lze předmět shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy
mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání
prezentace jednoho tématu v českém a německy psaném tisku. Kreativní psaní publicistických textů.
Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2008)
|
|
||
1. PÜRER, H. (Hrsg.) Praktischer Journalismus in Zeitung, Radio und Fernsehen. 3. überarbeitete und erweiterte Auflage. Salzburg: Kuratorium für Journalistenausbildung, 1990. ISBN 3-89669-458-8. 2. JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-697-7. 3. BURTON, G.; JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno: Bannister & Principal, 2003. ISBN 80-85947-67-6. 4. KOL. AUTORŮ Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0748-2. 5. BUNRS, L.S. Žurnalistika : Praktická pomůcka pro novináře. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-871-6. 6. Německy psaný denní tisk, časopisy a magazíny - nutno sledovat průběžně nebo podle instrukcí studovat v kulturních centrech.
Poslední úprava: Mikešová Monika (23.03.2007)
|
|
||
Požadavky: Aktivní účast na semináři, aktivní účast na tvorbě interního časopisu. Konec března-hrubá podoba textů, 16.4.07-texty v konečné podobě, 7.5.07-konec jazykových korektur. Poslední úprava: Mikešová Monika (19.03.2007)
|
|
||
Obsahově lze kurz shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání zpracování jednoho tématu v českém a německy psaném tisku. Psaní vlastních textů v publicistickém funkčním stylu. Poslední úprava: Mikešová Monika (28.03.2007)
|