PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Analýza publicistických textů - O02307028
Anglický název: Analysis of Journalistic Texts
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok3
Staré označení: ANPT
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Němčina
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Cílem předmětu je seznámení se základními charakteristikami a postupy publicistického stylu, zdůraznění textu jako komunikátu. V centru pozornosti je také problematika terminologie publicistického stylu, analýza jednotlivých publicistických textových typů, sepětí publicistického stylu a stylu krásné literatury, variování publicistických textů pro potřeby výuky cizímu jazyku a cizojazyčné časopisy pro školy. Obsahově lze předmět shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání prezentace jednoho tématu v českém a německy psaném tisku. Kreativní psaní publicistických textů.
Poslední úprava: MIKESOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2008)
Literatura

1. PÜRER, H. (Hrsg.) Praktischer Journalismus in Zeitung, Radio und Fernsehen. 3. überarbeitete und erweiterte Auflage. Salzburg: Kuratorium für Journalistenausbildung, 1990. ISBN 3-89669-458-8.

2. JIRÁK, J.; KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost : Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-697-7.

3. BURTON, G.; JIRÁK, J. Úvod do studia médií. Brno: Bannister & Principal, 2003. ISBN 80-85947-67-6.

4. KOL. AUTORŮ Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0748-2.

5. BUNRS, L.S. Žurnalistika : Praktická pomůcka pro novináře. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-871-6.

6. Německy psaný denní tisk, časopisy a magazíny - nutno sledovat průběžně nebo podle instrukcí studovat v kulturních centrech.

Poslední úprava: Mikešová Monika (23.03.2007)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky: Aktivní účast na semináři, aktivní účast na tvorbě interního časopisu. Konec března-hrubá podoba textů, 16.4.07-texty v konečné podobě, 7.5.07-konec jazykových korektur.

Poslední úprava: Mikešová Monika (19.03.2007)
Sylabus

Obsahově lze kurz shrnout do následujících tematických okruhů: Prezentace stěžejních periodik jednotlivých německy mluvících zemí. Analýza konkrétních textů včetně zpracování jednoho a téhož tématu v různých periodikách a porovnání zpracování jednoho tématu v českém a německy psaném tisku. Psaní vlastních textů v publicistickém funkčním stylu.

Poslední úprava: Mikešová Monika (28.03.2007)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK