|
|
|
||
Cílem kurzu je zprostředkovat studentům přehled o německé literatuře v evropském kontextu v období osvícenství, hnutí
Sturm und Drang a německé klasiky. Ukázat jejich význam a podnětnost pro pozdější literární vývoj.
Poslední úprava: Mikešová Monika (28.03.2007)
|
|
||
1. WESSELS, H.F. (Hrsg.). Aufklärung. Königstein/Ts. : Athenäum-Verlag, 1983. 2. BAUMANN, B.; OBERLE, B. Deutsche Literatur in Epochen. 2. aktual. vyd. Ismaning : Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-001399-3. 3. WETZEL, Ch. Lexikon der Autoren und Werke. Stuttgart : Ernst Klett Schulbuchverlag, 1986. ISBN 3-12-347480-1. 4. BÖTTCHER, K.; GEERDTS, H.J. Kurze Geschichte der deutschen Literatur. Berlin : Volk und Wissen, 1981. 5. BORRIES, E. und E. von. Deutsche Literaturgeschichte : Bd.2 Aufklärung und Empfindsamkeit : Sturm und Drang. München : Deutscher Taschenbuch Verlag, 1991. ISBN 3-423-03342-8.
Poslední úprava: Mikešová Monika (23.03.2007)
|
|
||
Požadavky: aktivní účast na semináři, referát přednesený na semináři (viz seznam děl rozdaný na úvodní přednášce), zápočtový test. Podklady rozeslat elektronickou poštou všem účastníkům semináře nebo předat v papírové podobě, termín v závislosti od jednotlivých témat. Poslední úprava: Mikešová Monika (19.03.2007)
|
|
||
Obsahové zaměření přednášky: Literatura německého osvícenství, filozofické základy, rozdělení a charakteristika do jednotlivých etap. Osvícenské divadlo (Gottsched, Lessing), vliv sentimentalismu (Klopstock), román v německém osvícenství (Wieland). Literatura hnutí Sturm und Drang. Filozofické koncepce, mladý Goethe a Schiller. Zvláštní postavení G. A. Bürgera. Výmarská klasika: Goethe a Schiller. Výmar jako centrum kulturního života. Drama. Společná umělecká aktivita Goetheho a Schillera.Obsahové zaměření seminářů: Diskuse o vybraných textech daného období (ukázky z filozofických, estetických a literárně teoretických textů), rozbor básnických, prozaických a dramatických děl podle Seznamu doporučené četby nebo podle zájmů a přání účastníků kurzu.
Poslední úprava: Mikešová Monika (28.03.2007)
|