V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
||
Znečištění hlukem, znečištění světlem, znečištění zářením, problematika hormonálně aktivních látek v životním prostředí, odcizování přírodě, zooterapie, projektové vyučování, narativní vyučování, environmentální etika, environmentální morální výchova.
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.01.2008)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele biologie s méně známými problémy životního prostředí a připravit je na případnou roli koordinátora EVVO na školách. Tomuto cíli je uzpůsobena jak metoda výuky, tak požadované výstupy. V kostce se jedná o důraz na rozvoj komunikačních schopností, spolupráce, kritického a interdisciplinárního myšlení a pochopitelně základní orientaci ve složité problematice ochrany životního prostředí. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2008)
|
|
||
Literatura základní: HADA4, E. Ekologické katastrofy. LORENZ, K. 8 smrtelných hříchů. Praha : Panorama Pyramida, 1990. 99s.
Literatura rozšiřující: BUBER, M. Já a ty. Olomouc : Votobia, 1995. 1. vyd. 120s. ISBN 80-7198-042-1. CAMERONOVÁ, A. Dcery Měděné ženy. Volary : Stehlík, 2005. 128s. ISBN: 80-902707-5-1. CARTER, F. Škola Malého stromu. Praha : Kalich, 2000. 158s. LOVELOCK J. E. Gaia: Živoucí planeta. Praha : Mladá fronta, 1994. ISBN 80-85368-56-0. MÍCHAL, I. Ekologická stabilita. Brno : Veronica, 1994. 2. rozš. vyd. 276s. MÜNDL, K. Zachraňme naději : Rozhovory s Konradem Lorenzem. Praha : Panorama, 1992. 1. vyd. 152s, Bez ISBN. SINGER, P. Osvobození zvířat. Praha : Práh, 2001. 1. vyd. 259s. ISBN 80-7252-042-3. SNYDER, G. Tahle báseň je pro medvěda. Praha : Argo, 1997. 177s. ? Básně tzv. deep ecology. Mnohé jsou jen pro dospělé. Několik je vhodných i pro děti.
Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (21.09.2008)
|
|
||
Výuka bude probíht interaktivní formou. Diskuse bude samozřejmostí. Na počátku každé přednášky bude představen nějaký zajímavý host (ať už odborník nebo zajímavý živočich, či rostlina, či přírodnina) nebo zajímavá aktivita. Na začátku každého cvičení bude ukázka motivace (čtení knížky, poslech hudby, krátký film, hra, činnostní aktivita), kterou budou studenti moci později využít při vyučování. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.12.2007)
|
|
||
Závěrečnou práci budou studenti zpracovávat ve skupinách (vytvořených vyučujícím) a za pomoci vyučujícího a studentů z ostatních skupin. Mohou si vybrat z několika variant její podoby - PowerPointová prezentace, poster, výzkumná sonda, učební pomůcka nebo příspěvek na ENVIWIKI. Práce bude hodnocena na posledním cvičení nejen vyučujícím, ale také ostatními studenty. Poslední úprava: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.10.2008)
|