|
|
|
||
Na základě systematických teoretických východisek a poznatků z odborné pedagogické literatury vytvořit základy pedagogického myšlení, jednání a postojů budoucích učitelů.
Obsah kurzu
Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese.
- Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka.
- Metodologie práce studenta na fakultní škole:
- hospitace, rozbory, besedy, diskuse,
- první asistentská praxe.
- Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. Projektování na různých úrovních práce učitele.
- Aplikace výzkumných technik :
- sociometrie, řízený rozhovor, anamnéza, diagnostické techniky.
- Hodnocení žáka.
- Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím.
- Samostatná výuková a výchovná činnost studenta, hodnocení této činnosti, sebehodnocení.
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
|
||
Dittrich,P. : Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993. Helus,Z. : Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. Praha, SPN 1982. Helus,Z.-Hrabal,V.-Kulič,V.-Mareš,J. : Psychologie školní úspěšnosti žáků. Praha, 1979. Hrabal,V. : Jaký jsem učitel ? Praha, SPN 1989. Mareš,J.-Křivohlavý,J. : Komunikace ve škole. Brno, 1995. Mojžíšek,L. : Vyučovací hodina. Praha, SPN 1984. Skalková,J. : Obecná didaktika, Praha, ISV 1999. Solfronk,J. a kol. : Kapitoly ze školní pedagogiky. Praha, UK 1993. Solfronk,J. : Organizační formy vyučování. Praha, UK 1994. Solfronk,J. : Pedagogické řízení školy, Praha, PedF UK 1994. Tonnuci,F. : Vyučovat nebo naučit ?, Praha, SVI UK 1991. Doplňkové materiály: Odborné publikace k daným tématům dle aktuálních potřeb. Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
|
||
Semináře pro tento předmět se otevírají za předpokladu, že se na ně přihlásí minimálně 5 studentů. Katedra pedagogiky podle potřeby otevře další semináře, sledujte nástěnku katedry ve 2. patře. Poslední úprava: STEHLIKO (18.07.2005)
|