|
|
|
||
Anotace:
Kurs je zaměřen na pomoc studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. Cílem je inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole. Obsah kursu: motivační dispozice a motivační procesy, diagnostika a rozvoj poznávacích, výkonových a sociálních potřeb, vzdělávací autoregulace, perspektivní orientace, motivační a volní výcvik.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Hrabal,v., Man,F. Pavelková,I.: Psychologické otázky motivace ve škole. Praha, SPN 1989 Hrabal,V.: Jaký jsem učitel? Praha, SPN 1988. Nakonečný, M.: Motivace lidského chování. Praha, Academia 1996 Pavelková, I.: Motivace žáků k učení. (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, Ped.F. UK 2002. Pavelková,I.: Perspektivní orientace jako činitel rozvoje osobnosti. Praha , Academia 199O
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|
|
||
Cíl kurzu:
a) Pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky ve škole. b) Inspirovat studenty konkrétními ukázkami metod, postupů, případně intervenčních zásahů k promyšlené práci s motivací ve škole. Obsah kurzu: Motivační dispozice a motivační procesy. Vnitřní a vnější zdroje motivace. Učební motivace. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky. Krátkodobé i dlouhodobé strategie ovlivňující učební motivaci. Diagnostika a rozvoj poznávacích , výkonových a sociálních potřeb. Vzdělávací autoregulace. Perspektivní orientace. Motivování žáků ve škole a v rodině. Postoje žáků k jednotlivým předmětům. Překonávání krizí v motivaci k učení (příčiny žákovské nemotivovanosti). Motivační výcvik (Výkonově motivační programy, koncepce ?Původce - Pěšák" , volní trénink.) Autodiagnostika učitele v motivační oblasti.
Poslední úprava: Doubek David, Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|