|
|
|
||
Dětský výtvarný projev jako specifický fenomén ontogeneze: Stádia, charakteristické rysy, individuální rozdíly a typologické
inklinace v dětském výtvarném projevu.
Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
|
|
||
Vytvořit předpoklady pro poučený náhled na dětský výtvarný projev ( proces i produkt ) spontánní i pedagogicky ovlivňovaný.
Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
|
|
||
Klíčová slova: Rozhodování, kompetence, informace, interpretace, operacionalizace, dispozice, vývoj, individualita, sebevyjádření , spontaneita, ovlivňování, očekávané a zvláštní jevy Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
|
|
||
HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy I. 3. přeprac.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum, 2005. 129 s. ISBN 80-7290-237-7. HLAVSA,J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha : SPN 1986. UŽDIL,J. Výtvarný projev a výchova. 2.doplněné vyd. Praha: SPN ,1978. 333 s. ISBN nemá VÁGNEROVÁ,M. Vývojová psychologie. 2.vyd. Praha: Univerzita Karlova, vydavatelství Karolinum 1999.353 s. ISBN 80-7184-803-4 KULKA,J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990.ISBN 80-04-23694-4. ŠAMŠULA,P. Obrazárna v hlavě 1 - 2 . Výtvarná čítanka pro 2.- 5. ročník základní školy. Praha : Práce 1996. ISBN 80-208-0380-7. ŠAMŠULA,P.; HIRSCHOVÁ,J. Průvodce výtvarným uměním IV. Praha: Práce, 1994. ISBN 80-208-0008-5. BLÁHA,J.; SLAVÍK,J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha : Práce,1997. ISBN 80-208-0432-3
Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
|
|
||
přednáška, seminář, online výuka výuka bude vedena distanční/hybridní formou v prostředí MS TEAMS Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
* Požadavky pro klasifikovaný zápočet: Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhnou výuka i zakončení předmětu distanční/hybridní formou dle pokynů vyučující/ho. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
1. Cíle a obsah výtvarné výchovy 3. RVP ZV, ŠVP, kurikulární dokumenty; plánování výtvarného úkolu I. 4. Analýza výtvarného úkolu; tvořivost; plánování výtvarného úkolu II. 5. Standardy Vv; analýza učiva 6. Vizuální vnímání 7. Umění ve výtvarné výchově; interpretace uměleckého díla 8. Galerijní a muzejní edukace, metody a přístupy; příklady 9. Muzejní pedagogika; návštěva a analýza vzdělávacího programu 10.Reflexe a zpětná vazba ve Vv; formativní hodnocení 11. Hodnocení ve Vv; plánování výtvarného úkolu III. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|