Současná užitá materiálová tvorba. Vztah formy a obsahu. Rozvoj výtvarného cítění, myšlení a zkušeností při práci s různými materiály. Techniky a technologie. Transformace do výuky výtvarné výchovy.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Contemporary material creation. Relationship of form and content. Development of creative feelings, thoughts and experience working with different materials. Techniques and technologies. Transformation in art education.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Cíl předmětu -
Schopnost studenta užít získanou zkušenost při vlastní tvorbě. Zvolit podstatné a stanovit strukturu technologie formy.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Literatura -
* Základní literatura:
Fulková, M.: Diskurz umění a vzdělávání, Praha 2008
Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. (programy UPM)
Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Skarlantová, J. - Harazímová, L. Estetická výchova pro SOŠ. Praha: Fragment, 1998 (kapitoly: Životní prostředí a styl a Užité umění a lidová tvorba) Skarlantová,J.-Vechová,M. Textilní výtvarné techniky.Plzeň: Fraus,2005 Slavíková,V.-Slavík, J.-Hazuková, H. Výtvarné čarování.Praha: UK-PedF, 2000 (pouze témata užité tvorby)
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Fulková, M.: Diskurz umění a vzdělávání, Praha 2008
Fulková, M., Hajdušková, L., & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. (programy UPM)
Fulková, M., Hajdušková, L., Kitzbergerová, L., Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 1: Vlastní cestou k umění: Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2012 a 2013. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
Skarlantová, J. - Harazímová, L. Estetická výchova pro SOŠ. Praha: Fragment, 1998 (kapitoly: Životní prostředí a styl a Užité umění a lidová tvorba) Skarlantová,J.-Vechová,M. Textilní výtvarné techniky.Plzeň: Fraus,2005 Slavíková,V.-Slavík, J.-Hazuková, H. Výtvarné čarování.Praha: UK-PedF, 2000 (pouze témata užité tvorby)
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Metody výuky -
seminář a praxe
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
seminar and practice
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Požadavky ke zkoušce -
aktivní účast v seminářích, průběžné plnění výtvarných úkolů, vypracování portfolia
Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne zakončení předmětu modifikovanou distanční formou dle pokynů vyučující/ho.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (23.04.2020)
active participation in seminars, continuous fulfillment of artistic tasks, elaboration of portfolio
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Sylabus -
Historie a současnost užité tvorby jako inspirace pro vlastní vytváření užitkových artefaktů.
Rozvoj výtvarného myšlení v materiálu a vlastních řemeslných dovedností při jeho zpracování.
Odborná terminologie.
Transformace do výtvarné výchovy na primárním stupni vzdělávání. Vztahy mezi volnou a užitou tvorbou, specifika užitné tvorby a její hodnocení. Vztahy mezi materiálem, technologií, estetickou hodnotou, autorským záměrem, tvarem a dekorem předmětu, Praktická cvičení s materiálem. Práce s motivem - inspirace - stylizace tvaru, barevné varianty.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
Past and Presentof graphic designas an inspirationfor his ownmaking.Development of creativethinkingin the materialand their owncraft skillsprocessing.Terminology.Transformationin arteducation at theprimarylevel of education. Relationshipsbetween free andapplied art, specificutilityworks and itsevaluation. Relationsbetween the materials, technologies, aesthetics, authorialintention,shape anddecorationobject Practicalexerciseswith the material. Working withmotif -inspiration -stylizationshape,color variations.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)