|
|
|
||
Předmět Didaktika Vv je určen studentům, kteří se ve studiu nezaměřují na výtvarnou výchovu.
V návaznosti na kurikulární dokumenty vede k hledání průniků výtvarné výchovy s jinými předměty, jejichž obsahem jsou
kulturní vzdělávání a umělecká tvorba. Podporuje i takovou podobu interdisciplinarity, kde umělecké zkoumání předmětů
a jevů doplňuje vědecké poznání.
Ukazuje studentům možnosti zapojení vizuální kultury do obsahu výtvarné výchovy a možnosti zpřístupňování umění.
V návaznosti na předmět Výtvarné transformace učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky
do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů. V návaznosti na praxi ve školách učí studenty didakticky
analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy. Předmět
představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu –
učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu.
Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.02.2018)
|
|
||
V návaznosti na předmět Výtvarné transformace učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů. V návaznosti na praxi ve školách učí studenty didakticky analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy. Předmět představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu – učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.02.2018)
|
|
||
Hazuková, H.; Šamšula, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. 1986 / 1991 Hazuková, H.; Šamšula, P.: Didaktika výtvarné výchovy II. 1986 Slavík, J.: Didaktika výtvarné výchovy III. 1990 Lamserová, J.: Didaktika výtvarné výchovy IV. (Výtvarný projev dospívající mládeže) Roeselová, V.: Didaktika výtvarné výchovy V. 2003 Roeselová, V.: Didaktika výtvarné výchovy. 2003
Vondrák, M.: Koncepce výtvarné výchovy a jejich souvislosti s vývojem výtvarného umění 20. století. 1990 Hazuková, H.: Příprava učitele na rozhodování ve Vv. I. 1993 Hazuková, H.: Příprava učitele na rozhodování ve Vv. II. 1995 Šašinková, E.; Uždil, J.: Výtvarná výchova v předškolním věku. 1980 Šamsula, P.: Umění jako předmět výchovy. 1987
Fulková, M.; Slavík, J.; Novotná, M.: Výtvarná výchova 6. - 7., 8. - 9. roč. (učebnice) Šamšula, P.: Obrazárna v hlavě 1. - 10. Praha, Práce 1996 - 2001 (učebnice k dějinám umění) Šamšula, P. a kolektiv autorů: Průvodce výtvarným uměním I. - V. 2000 (učebnice k dějinám umění)
Roeselová,V. : Námět ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1995 Roeselová,V. : Techniky ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1996 Roeselová,V. : Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha, Sarah 1997
Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Praha, Aventinum 1992,1997 Cikánová, K.: Malujte si s námi. Praha, Aventinum 1993,1996 Cikánová, K.: Objevujte s námi tvar. Praha, Aventinum 1995 Cikánová, K.: Tužkou, štětcem nebo myší. Praha, Aventinum 1998
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání Dostupné na: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf
Portály a webové stránky pro výtvarnou výchovu
Výtvarná výchova inspirativní http://vvinspirativni.cz/node/31 Eduart http://www.eduart.cz/ Artefiletika http://www.artefiletika.cz
Další literatura (odborné časopisy): Výtvarná výchova Ateliér Labyrint Revue Umělec Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
|
|
||
přednáška, četba, interpretace uměleckého díla, plánování Vv úkolů, videoanalýza hodin vv, myšlenková mapa, muzejní a galerijní edukace, reflexe, sebereflexe Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.02.2018)
|
|
||
Požadavky ke kontrole:
Zápočet: Individuální prezentace na semináři didaktiky Zkouška: Témata budou zadána na semináři didaktiky.
Poslední úprava: NOVOM8AP (07.02.2013)
|
|
||
Předmět Didaktika Vv je určen studentům, kteří se ve studiu nezaměřují na výtvarnou výchovu.
Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (02.02.2019)
|