PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Didaktika TV s praxí (pro HV, VV, DV) - O01320043
Anglický název: Teaching methods and techniques in physical education with practise
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 26 [hodiny]
Počet míst: 69 / 69 (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok2
Staré označení: DTVP
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Vyučující: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Tělesná výchova
Prerekvizity : O01320037, O01320038, O01320039, O01320040, O01320041, O01320042
Záměnnost : O01320062
Je neslučitelnost pro: OK0620043
Je záměnnost pro: OK0620043, O01320062, O01320061
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motorIky, pohybové schopnosti a dovednost, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (19.05.2018)
Cíl předmětu -

Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi.

Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (19.05.2018)
Literatura

Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.

Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.

Dvořáková,H. Školáci v pohybu. Praha: Grada 2012
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice: JČU, 2001.

 

Poslední úprava: Dvořáková Hana, doc. PhDr., CSc. (27.05.2019)
Sylabus -

Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v TV, diagnostika v TV a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Zápočtové požadavky - aktivní účast na seminářích, praktické řízení na vylosované (zadané) téma, zpracování tří příprav na jednotku TV. Zkouška - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace..

Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (19.05.2018)
Podmínky zakončení předmětu -

Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.

Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK