PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Technická výchova a aplikovaná biologie - O01319149
Anglický název: Technical Education and Applied Biology
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 30 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc.
PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Vyučující: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Posláním předmětu je seznámit budoucí učitele primární školy s možnostmi rozvoje dovedností a formování osobnosti žáků 1. stupně ZŠ při výuce zařazené do oblasti Člověk a svět práce. Cílem předmětu je seznámit studenty s technologiemi spojenými s výrobou, zpracováním a hodnocením vlastností vybraných materiálů a s pěstováním vybraných rostlin, s využitím různých materiálů a rostlin pro experimentování, didaktické hry a rozvoj osobnosti dětí mladšího školního věku, seznámit s možnostmi využívání IT.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
Literatura

DYTRTOVÁ, R., VODÁKOVÁ, J. Praktické činnosti I.  Praha: UK-PedF, 1999. ISBN 80-86039-89-7.

HONZÍKOVÁ, J., MICHÁLKOVÁ, L. , VODÁKOVÁ, J. Praktické činnosti II.  Praha: UK-PedF, 2000. ISBN 80-7290-003-X.

REITMAYER, L., VODÁKOVÁ, J. Pracovní listy k praktickým činnostem. Praha: UK-Pedf, KITTV, 2010, 2011. Interní materiály pro výuku .

VODÁKOVÁ, J. Praktické činnosti III.  Praha: UK-PedF, 2005. ISBN 80-7290-232-6.

VODÁKOVÁ, J.; CETTLOVÁ,M; DYTRTOVÁ, R.; BERÁNEK, V. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha: UK-PedF, 2007.ISBN 978-80-7290-322-1.(Vybrané kapitoly).

 

Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
Sylabus

Přírodní a technické materiály pro tvořivé činnosti dětí, hodnocení jejich vlastností, jednoduché experimenty, techniky zpracování.

Konstrukční činnosti a modelování; základy technického kreslení. Konstrukční stavebnice, tvorba konstrukčních prvků a sestavování vybraných modelů.

Pěstované rostliny, jejich využití pro vzdělávání dětí a úpravu životního prostředí ve školách a jejich okolí. Pokusy a didaktické hry s rostlinami. Rostliny ve výživě. Základy fytoterapie.

Využití praktických činností pro pedagogickou diagnostiku, rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky, nonverbální tvořivosti  poznávacích schopností dětí  a formování jejich pozitivních  vlastností.

Možnosti začlenění průřezových témat RVP do výuky tématických celků v oblasti Člověk a svět práce.

Možnosti využívání IT při výuce tématických celků v oblasti Člověk a svět práce.

Základy bezpečnosti a hygieny při práci, hrách a experimentování s různými materiály a rostlinami v 1.- 5. ročníku ZŠ.

Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2011)
Podmínky zakončení předmětu
  • Aktivní práce při konzultacích.
  • Prostudování studijních materiálů zadaných pro individuální studium.
  • Úspěšné absolvování a splnění všech zadaných úloh - pokusů řešených ve výuce z tematických okruhů zařazených do výuky a zadaných studijních pramenů.
  • Vypracování zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.
Poslední úprava: REITMAY/PEDF.CUNI.CZ (05.12.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK