Cíl kurzu:
Porozumět problému inkluse a inklusivního vzdělávání; porozumět psychickým mechanismům hendikepu; změnit postoj účastníka vzdělávacího procesu aby na své pozici chtěl a dokázal osobně přispět k zvládnutí inkluse a rozvoji každého dítěte.
Obsah kurzu:
S použitím e-learningového kurzu "ODL:Inclusive", na ukázkách z praxe a úkolech na nich vystavěných, s využitím autotestů .:
obhled stavu inkluse (ukázky na videosekvencích), kompetence potřebné pro inklusivní vzdělávání,
nácvik pozorného a nepředpojatého sledování a popisu skutečnosti,
výklad teoretických východisek inkluse (model výměnných vztahů individua a prostředí, jejich význam a důsledky pro hendikep, životní podmínky a osobní historie: model hraničního fázového prostoru momentů osobní historie, vnější a vnitřní izolace a autokompenzační a regulační psychické mechanismy, disociace psychiky)
deficitní a kompetenční pojetí handicapu, od vnějšího k vnitřnímu pozorovatele.
Diskuse studentů s odborníky z praxe
(Možno pokračovat rozšiřujícím kurzem 01318274 13 hod, Z. )
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (08.09.2005)