PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Metodika vzdělávání pomocí dokumentárního filmu - O01315V001
Anglický název: Methodology of using documentary film in education
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2014
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz se bude věnovat především práci s třídní skupinou, budování dobrých vztahů ve třídě a posilování pozitivních strategií v komunikaci mezi žáky. Budeme pracovat s portálem JSNS a budeme promítat dokumentární filmy a sociální spoty. Zaměříme se práci s emocemi a zvládání citlivých témat. Kurz je pořádán ve spolupráci s programem Jeden svět na školách.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (20.01.2024)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je motivovat studenty využívat ve výuce i mimo ni (třídnické hodiny) dokumentární film a vybavit je kompetencemi jej využívat.

Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (20.01.2024)
Literatura -

Vyčichlová, V., a kol. Dokumentární film ve výuce. VŠ skripta. Člověk v tísni o.p.s. (Jeden svět na školách), 2015. https://www.jsns.cz/nove/pdf/dokumentarni_film_ve_vyuce_web_final.pdf

Kaucká Günterová, T. a kol. Krok za krokem třídnickou hodinou s JSNS.CZ. Soubor metodických materiálů a tipů. Člověk v tísni o.p.s., 2023 https://www.jsns.cz/nove/projekty/vzdelavani-vyucujicich/tridnicke-hodiny/krok_za_krokem_tridnickahodina_2023.pdf

Urbanová, V., a kol. Jak na reflexi emocí po filmové projekci. Soubor metodických materiálů do výuky. Člověk v tísni o.p.s., 2023 https://www.jsns.cz/nove/pdf/jak_na_reflexi_emoci.pdf

 



Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (20.01.2024)
Metody výuky

Kritické sledování dokumentárních filmů

analýza dokumentárních filmů

didaktické náměty pro práci s filmem

tvorba scénáře vyučovací hodiny

prezentace

Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (08.02.2018)
Požadavky ke zkoušce
Studenti budou hodnoceni na základě aktivní účasti na seminářích. Pokud se student ze zdravotních důvodů či z důvodu souvislé pedagogické praxe v rámci studia nemůže jednoho, či max. dvou setkání zúčastnit, zpracuje seminární práci zadanou individuálně učitelkou předmětu.
Poslední úprava: Krátká Jana, PhDr., Ph.D. (16.01.2022)
Sylabus -

1.      Jaká témata učitelé nejčastěji řeší se třídou

2.      Přednosti a úskalí využívání dokumentárního filmu v třídnické hodině

3.      Základní principy práce s dokumentárními filmy v třídnické hodině

4.      Projekce vybraných dokumentárních filmů a spotů

5.      Seznámení s metodikou reflexe emocí po filmové projekci

6.      Praktické tipy pro práci s portálem JSNS.cz

7.      Skupinová práce na přípravě lekcí

Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (20.01.2024)
Vstupní požadavky

Nejsou stanoveny vstupní požadavky ke kurzu.

Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (08.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK