|
|
|
||
Záměrem předmětu je vybavit studenty takovými znalostmi, dovednostmi a postoji, které jim umožní kompetentně zprostředkovávat žákům témata globálního rozvojového vzdělávání (viz cíle pregraduální přípravy učitelů uvedené ve Strategii globálního rozvojového vzdělávání a osvěty veřejnosti 2018-2030).
Cílem kurzu je:
1. Vybavit studenty základními znalostmi a dovednostmi z oblasti znalostí obsahu.
2. Vybavit studenty základními didaktickými znalostmi.
3. Rozvíjet povědomí studentů o významu a potřebnosti GRV ve výuce žáků a postoje vedoucí k ochotě studentů je ve své učitelské praxi zohledňovat.
Předmět je koncipován podle těchto tří rovin do tří oblastí: 1) Rovina obsahu/učiva GRV, 2) Rovina výukových metod a strategií a 3) Rovina osobnosti učitele a reflexe předpokladů studentů.
1. Rovina obsahu/učiva GRV
Základní očekávané výstupy této roviny - student:
- kompetentně diskutuje o úloze globálního rozvojového vzdělávání v současné inkluzivní škole.
- analyzuje možnosti začleňování GRV do kurikula primární školy.
- naplánuje začlenění GRV do stávajících ŠVP.
2. Rovina výukových metod a strategií
Základní očekávané výstupy této roviny - student:
- zhodnotí přípravu na hodinu a nahrávku vyučovací hodiny z hlediska cílů GRV, použitých metod, vývojových předpokladů dětí mladšího věku a obecně didaktických přístupů.
- naplánuje a zrealizuje vyučovací hodinu GRV a reflektuje její průběh a výsledky.
- naplánuje hodinu zaměřenou na rozvoj kompetencí žáků v oblasti finanční gramotnosti a prevence rizikového chování
3. Rovina osobnosti učitele a reflexe předpokladů studentů
Základní očekávané výstupy této roviny - student:
- Zhodnotí své předpoklady vzhledem k výuce GRV a naplánuje svůj další profesní rozvoj.
- Prokáže orientovanost v nabídce organizací, kurzů, projektů, literatury, výukových materiálů, učebnic zabývajících se GRV.
Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Stará, J. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Praha, NIDV: 2016. dostupné z: https://books.google.cz/books?id=HbknDgAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=cs&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false Vacek, P. Rozvoj morálního vědomí žáků. Metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Studium odborných textů, diskuse, hraní rolí, simulace, práce ve skupinách, prezentace. Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
1. Globalizace a vzájemná závislost jednotlivých částí světa Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018 (Fond F 1). Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (31.01.2022)
|