V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Kurz je zaměřen na prohloubení učiva geometrie tak, aby byl student schopen pracovat s heterogenní skupinou, to znamená jak se žáky slabšími, tak s talentovanými žáky v oblasti geometrie. Aktivity budou zaměřeny na rozvoj myšlení a tvorbu přiměřených úloh, tedy na tvorbu obtížnostně gradovaných úloh. Obsah je zaměřen na metody vyvozování vztahů ve 2D i 3D geometrii, na rozvoj dovednosti argumentovat i dovednosti pracovat s různými reprezentacemi geometrických objektů.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.02.2021)
|
|
||
Cílem kurzu je prohloubit učivo geometrie, propojit jej s učivem aritmetiky a na základě práce s heterogenní skupinou studentů prohloubit a aplikovat poznatky z didaktiky matematiky. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (03.02.2020)
|
|
||
Řešení problémů s využitím metod kooperativního vyučování, spolupráce ve skupinách a vrstevnického učení. Výuka je pojata důsledně konstruktivisticky. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (03.02.2020)
|
|
||
- aktivní účast Seminární práce budopou mít dvě různé podoby: 1. st.: a) řešení úloh a tvorba modelů těles; b) experiment se žáky (příprava, realizace, popis a analýza) 2. st.: a) řešení náročnějších úloh; b) tvorba a implementace série gradovaných úloh v rámci kurzu Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (03.02.2020)
|
|
||
V kurzu se bude pracovat s heterogenní skupinou studentů, a tedy bude dán silný akcent na diferenciaci přístupu k vyučování geometrie. V každém probíraném tématu budou studenti 2. st. vedeni na úroveň abstraktních poznatků a důkazů, zatímco studenti 1. st. na úroveň generických modelů a tvorby hypotéz. Společná práce a vrstevnické učení umožní jít i více do hloubky v didaktice matematiky. Studenti mohou do značné míry ovlivnit i obsah kurzu. Plánované tématické celky jsou: 1. Geometrie čtvercové mříže, konstrukce pouze pravítkem, zkoumání významných bodů trojúhelníku 2. Pokrývání plochy 3. Zkoumání některých mnohostěnů Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (07.02.2021)
|
|
||
Kurz je určen studentům s hlubším zájmem o geometrii především na úrovni ZŠ s malými přesahy i do vyšších úrovní. Kurz bude otevřen při minimálním počtu studentů 15. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (03.02.2020)
|