PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Matematika a volný čas - O01310002
Anglický název: Mathematics and free time
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010 do 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 25 (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Michaela Kaslová
Vyučující: PhDr. Michaela Kaslová
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Na základě praktických činností i s použitím prožitkové matematiky a nových technologií objevovat vvybrané vztahy: matematiky a dalších oborů. Problematika bude zasazena do širšího kulturního rámce a propojena s obory antropomatematika a etnomatematika.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.11.2019)
Cíl předmětu -

Cílem je propojit mimoškolní zkušenosti dítěte se školní matematikou a naopak ve volném čase dítěte matematiku objevovat.

Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Metody výuky -

Kombinace přednášky a semináře.

Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Požadavky ke zkoušce

samostatná písemná domácí práce k vybranému tématu, 80% účast a aktivita na seminářích

Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)
Sylabus -

1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie.
2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.
3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály), návštěva výstavy abstraktního umění.
4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.
5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.
6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.

Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody.

Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.11.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK