Na základě praktických činností i s použitím prožitkové matematiky a nových technologií objevovat vvybrané vztahy: matematiky a dalších oborů. Problematika bude zasazena do širšího kulturního rámce a propojena s obory antropomatematika a etnomatematika.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.11.2019)
Worshop form conected with live trough teaching and new technologies ctreats the conditions for students to be able discover choosen ralations (mathematics and ...). The activities are situated in socio-cultural context and interconetd with antrophomathematics and ethnomathematics.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.11.2019)
Cíl předmětu -
Cílem je propojit mimoškolní zkušenosti dítěte se školní matematikou a naopak ve volném čase dítěte matematiku objevovat.
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Cílem je propojit mimoškolní zkušenosti dítěte se školní matematikou a naopak ve volném čase dítěte matematiku objevovat.
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Metody výuky -
Kombinace přednášky a semináře.
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Kombinace přednášky a semináře.
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)
Požadavky ke zkoušce
samostatná písemná domácí práce k vybranému tématu, 80% účast a aktivita na seminářích
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.05.2009)
Sylabus -
1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie. 2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově. 3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály), návštěva výstavy abstraktního umění. 4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou. 5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech. 6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.
Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody.
Poslední úprava: Kaslová Michaela, PhDr. (13.11.2019)
1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie.
2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.
3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály).
4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.
5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.
6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.
Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody.
Poslední úprava: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2009)