PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Individuální přístupy k žákům v matematice - O01310001
Anglický název: Individual approaches to pupils in mathematics
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Michaela Kaslová
Vyučující: Mgr. Marie Tichá, CSc.
Prerekvizity : O01210051
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.
Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Cíl předmětu -

Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Literatura -

Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika

Materiály na stránkách SUMA (bude upřesněno na semináři)

M. Rendl, N. Vondrová a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

N. Vondrová , M. Rendl a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)

Vzdělávací programy

Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ

Další literatura bude uváděna na seminářích

 

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Metody výuky -

Kombinace přednášky s dílnou. 

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky k udělení zápočtu:
Aktivní účast ve výuce. Vypracování úkolů podle pokynů zadaných ve cvičení,

Při distanční výuce je požadována kamera a funkční mikrofon.

Odkaz na spojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
Sylabus -

V diskusi ujasníme, jak chápeme heterogenitu a diferenciaci.

Jak chápeme rozdíly mezi individuálním přístupem a společným vzděláváním

Budeme se zabývat možnými cestami individualizace a diferenciace žáků (v tématech společně vybraných se studenty, např. Pravidelnosti a závislosti - úměrnost, tabulky a grafy; Zlomky; Obsah geometrických útvarů na 1. stupni ZŠ; Tvoření úloh dané struktury, ve zvoleném kontextu / prostředí)

Budeme posuzovat možnosti uplatňování badatelsky orientovaného vzdělávání

Budeme se zamýšlet nad reakcemi učitelů

Pokusíme se hledat možné cesty odstraňování nedostatků a miskoncepcí

 

  •  

     

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (06.02.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK