PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Počátky tvořivé intonace - O01308508
Anglický název: Rudiments of Creative Sight Singing
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009 do 2011
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: prohlubující modul, povinně volitelný předmět, heterogenní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
The aim is to develop practical musical skills in students (intonational, analytical and creative in hearing) and to master the methodology of creative intonation.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2008)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je rozvoj praktických hudebních dovedností studentů (intonačních, sluchově analytických a tvořivých), směřujících k jejich vlastní hudební tvořivosti a osvojení metodiky tvořivé intonace s ohledem na žáky různého věku a stavu rozvoje hudebnosti.

Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
Literatura

DANIEL, L. Intonace a sluchová analýza. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 83 s. ISBN 80-244-0480-X.

DOLEŽIL, M. Intonace a elementární rytmus. 3. vyd. Praha : SNKLHU, 1961. 87 s.

KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. 4. vyd. Praha : Editio Supraphon, 1981. 207 s.

KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická - I. díl. Praha : SPN, 1989. 125 s.

KOLÁŘ, J., VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur I. Praha : Univerzita Karlova, 1993. 100 s. ISBN 80-7066-846-6.

KOLÁŘ, J,; VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur II. Praha : Univerzita Karlova, 1993. 138 s. ISBN 80-7066-850-4.

POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha : Edit, 1998. 304 s.

VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2004. 79 s. ISBN 80-7290-155-9.

Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
Požadavky ke zkoušce

Drobné průběžné studijní a tvořivé úkoly dle skript KOLÁŘ, J., VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur I. Praha : Univerzita Karlova, 1993.

Improvizace a komponování písní na dané téma v daném tónovém prostoru v různých písňových formách.

Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
Sylabus

Rozvoj intonačních dovedností v durových a mollových tóninách za použití příslušných intonačních opor.

Zásady sluchové analýzy.

Podstata hudebně tvořivého projevu.

Integrace vokálně intonačních a tvořivých projevů, metodické postupy.

Improvizace v daných tónových prostorech.

Vytváření různých charakterů melodií.

Tvořivá práce v rámci jednoduchých hudebních forem.

Improvizace polyfonního a homofonního vícehlasu.

Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
Vstupní požadavky

přiměřený rozvoj hudebnosti studenta, intonační čistota při zpěvu písní, dobrá znalost notopisu.

Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK