|
|
|
||
The aim is to develop practical musical skills in students (intonational, analytical and creative in hearing) and to master the
methodology of creative intonation.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2008)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj praktických hudebních dovedností studentů (intonačních, sluchově analytických a tvořivých), směřujících k jejich vlastní hudební tvořivosti a osvojení metodiky tvořivé intonace s ohledem na žáky různého věku a stavu rozvoje hudebnosti. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
DANIEL, L. Intonace a sluchová analýza. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 83 s. ISBN 80-244-0480-X. DOLEŽIL, M. Intonace a elementární rytmus. 3. vyd. Praha : SNKLHU, 1961. 87 s. KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. 4. vyd. Praha : Editio Supraphon, 1981. 207 s. KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Část praktická - I. díl. Praha : SPN, 1989. 125 s. KOLÁŘ, J., VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur I. Praha : Univerzita Karlova, 1993. 100 s. ISBN 80-7066-846-6. KOLÁŘ, J,; VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur II. Praha : Univerzita Karlova, 1993. 138 s. ISBN 80-7066-850-4. POŠ, V. Nová intonace. Rytmus. Sluchová výchova. Praha : Edit, 1998. 304 s. VÁŇOVÁ, H. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2004. 79 s. ISBN 80-7290-155-9.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
Drobné průběžné studijní a tvořivé úkoly dle skript KOLÁŘ, J., VÁŇOVÁ, H., DUZBABA, O. Počátky tvořivé intonace. Diatonika dur I. Praha : Univerzita Karlova, 1993. Improvizace a komponování písní na dané téma v daném tónovém prostoru v různých písňových formách. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
Rozvoj intonačních dovedností v durových a mollových tóninách za použití příslušných intonačních opor. Zásady sluchové analýzy. Podstata hudebně tvořivého projevu. Integrace vokálně intonačních a tvořivých projevů, metodické postupy. Improvizace v daných tónových prostorech. Vytváření různých charakterů melodií. Tvořivá práce v rámci jednoduchých hudebních forem. Improvizace polyfonního a homofonního vícehlasu. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
přiměřený rozvoj hudebnosti studenta, intonační čistota při zpěvu písní, dobrá znalost notopisu. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|