|
|
|
||
Čtení jako základní receptivní komunikativní dovednost, funkční negramotnost, sekundární negramotnost. Metody
učitelovy práce s žáky mladšího školního věku při rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním. Tvorba učebních materiálů ke
čtení s porozuměním na 1. st. ZŠ.
Poslední úprava: HOLANOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.01.2013)
|
|
||
Odborná literatura: Didaktické studie I. Kapitoly z moderní didaktiky českého jazyka. Praha: PedF UK 2004, ed. Eva Hájková, ISBN 80-7290-197-4. KRAMPOVÁ, I. a kol. Netradiční úlohy aneb Čteme s porozuměním. Praha: ÚIV 20021, ISBN 80-211-0416-3 STRAKOVÁ, J. a kol. Vědomosti a dovednosti pro život: čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v zemích OECD. Praha: ÚIV 2002, ISBN 80-211-0411-2 ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha: Karolinum 1999, ISBN 80-7184-711-9, ISSN 0567-8269. ŠUP, R. Učíme se číst s porozuměním: pro žáky 2. až 5. ročníků základní a obecné školy.Praha 2001, ISBN 80-238-8070-5 Úlohy pro měření čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti. Praha: ÚIV 2000, ISBN 80-211-0366-3 Výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech 1995 - 2000. Praha: ÚIV 2002, ISBN 80-211-0415-5 Poslední úprava: Čapková Lenka (16.01.2007)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích a průběžné plnění úkolů v něm zadaných Poslední úprava: HAJKOVA/PEDF.CUNI.CZ (16.02.2010)
|
|
||
Charakteristika studijního předmětu
Název studijního předmětu: Čtení s porozuměním v českém jazyce
Typ studijního předmětu: povinně volitelný
Formy výuky studijního předmětu: seminář
Rozsah studijního předmětu: 2 / 26
Rozsah odborné praxe (v týdnech):
Formy kontroly předmětu: zápočet Požadavky k zápačtu: Analýza tří řad učebnic českého jazyka pro 1. stupeň z hlediska studovaného předmětu. Seminární práce. Termín odevzdání: 3. 5. 2010.
Vyučující: PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D.
Stručná anotace předmětu: Čtení jako základní receptivní komunikativní dovednost, funkční negramotnost, sekundární negramotnost. Metody učitelovy práce s žáky mladšího školního věku při rozvíjení dovednosti čtení s porozuměním. Tvorba učebních materiálů ke čtení s porozuměním na 1. st. ZŠ.
Poslední úprava: SMEJKALO/PEDF.CUNI.CZ (22.02.2010)
|