PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Souvislá pedagogická praxe I - O01215269
Anglický název: Final teaching practice I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2011 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [DS]
Rozsah za akademický rok: 10 [dny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: P:0 X:0 E:1
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Magdalena Fleková
PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Jaroslava Kloboučková
PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
PhDr. Klára Lancová, Ph.D.
PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D.
PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D.
prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc.
doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D.
PhDr. Mgr. et Mgr. Radek Vít, Ph.D.
PhDr. Jan Voda, Ph.D.
prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Pedagogika a psychologie pro učitele
Učitelství > Pedagogika
Prerekvizity : O01112024, O01210152, O01215155, O01302157, O01303150, O01304271
Je prerekvizitou pro: O01215270
Navazuje na:O01215169
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Tento kurz probíhá v úzké spolupráci pedagogické fakulty a základní školy. V průběhu kurzu jsou využívány principy mentoringu. Pro tento účel byla také provedena revize spolupráce s fakultní školou a byla vytvořena nová komunikační platforma.Cílem kurzu je konstituovat osobitý vyučovací styl studentů a ověřit jejich začátečnickou učitelskou způsobilost. Studenti se seznámí s prostředím školy, s učiteli, budou hospitovat ve třídě, v níž budou učit. Počínaje 2. dnem budou konat denně v průměru 2 hodiny samostatných vyučovacích pokusů a ve zbylých vyučovacích hodinách hospitovat ve třídě. Dále se budou zúčastňovat rozborů s fakultním učitelem a didaktikem katedry. Důležitou součástí těchto reflektivních setkání bude i průběžná práce s portfoliem profesního rozvoje. Podle pokynů fakultních učitelů budou také připravovat a hodnotit práce žáků, pomáhat při úpravě tříd, účastnit se metodických sdružení atd. Průběh výuky budou studenti dokladovat hospitačními záznamy a vlastními přípravami na výuku.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
Cíl předmětu

Cílem kurzu je konstituovat osobitý vyučovací styl studentů a ověřit jejich začátečnickou učitelskou způsobilost. Studenti se
seznámí s prostředím školy, s učiteli, budou hospitovat ve třídě, v níž budou učit. Následně budou vyučovat v určených třídách a reflektovat výuku. 

Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
Literatura

Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998
Havlínová, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998
Holt, J. Jak se děti učí. Praha : Strom, 1995
Kalhous, Z., Z. Obst, O.: Školní didaktika. Praha : Portál, 2001
Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha : Portál, 2003
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednost učitele. Praha : Portál 1996
Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál 1998
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Praha : VÚP, 2004

Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (16.09.2021)
Metody výuky

Praxe

Využití principů mentoringu 

 

Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
Sylabus

Hospitace v hodinách fakultního učitele
Hospitace v hodinách druhého praktikanta
Vlastní výuka
Analýza vlastních výstupů a hospitovaných hodin

Reflexe na základě Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi

Práce s profesním portfoliem

Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
Podmínky zakončení předmětu

Souvislá pedagogická praxe I. je ukončena zápočtem po předložení pedagogického deníku, kde jsou zpracovaná očekávání od praxe, údaje o třídě, žácích, náslechy, přípravy a reflexe, výukové materiály. Dalším důležitým podkladem je písemně zpracované sebehodnocení v rámci dokumentu „Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi“ a příznivé hodnocení studenta fakultním a vysokoškolským učitelem, tato hodnocení jsou také součástí výše zmíněného dokumentu. Podmínkou pro úspěšné ukončení praxe je 100% účast na praxi.

Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK