|
|
||
Tento kurz probíhá v úzké spolupráci pedagogické fakulty a základní školy. V průběhu kurzu jsou využívány principy mentoringu. Pro tento účel byla také provedena revize spolupráce s fakultní školou a byla vytvořena nová komunikační platforma.Cílem kurzu je konstituovat osobitý vyučovací styl studentů a ověřit jejich začátečnickou učitelskou způsobilost. Studenti se
seznámí s prostředím školy, s učiteli, budou hospitovat ve třídě, v níž budou učit. Počínaje 2. dnem budou konat denně v
průměru 2 hodiny samostatných vyučovacích pokusů a ve zbylých vyučovacích hodinách hospitovat ve třídě. Dále se
budou zúčastňovat rozborů s fakultním učitelem a didaktikem katedry. Důležitou součástí těchto reflektivních setkání bude i průběžná práce s portfoliem profesního rozvoje. Podle pokynů fakultních učitelů budou také
připravovat a hodnotit práce žáků, pomáhat při úpravě tříd, účastnit se metodických sdružení atd. Průběh výuky budou
studenti dokladovat hospitačními záznamy a vlastními přípravami na výuku.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
|
|
||
Cílem kurzu je konstituovat osobitý vyučovací styl studentů a ověřit jejich začátečnickou učitelskou způsobilost. Studenti se Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
|
|
||
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1998 Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (16.09.2021)
|
|
||
Praxe Využití principů mentoringu
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
|
|
||
Hospitace v hodinách fakultního učitele Reflexe na základě Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi Práce s profesním portfoliem Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
|
|
||
Souvislá pedagogická praxe I. je ukončena zápočtem po předložení pedagogického deníku, kde jsou zpracovaná očekávání od praxe, údaje o třídě, žácích, náslechy, přípravy a reflexe, výukové materiály. Dalším důležitým podkladem je písemně zpracované sebehodnocení v rámci dokumentu „Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi“ a příznivé hodnocení studenta fakultním a vysokoškolským učitelem, tato hodnocení jsou také součástí výše zmíněného dokumentu. Podmínkou pro úspěšné ukončení praxe je 100% účast na praxi. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (14.09.2022)
|